HIV-infectie , keelpijn?

• eric

Ik zit sinds enkele weken met serieuze psychische problemen . Ik ben naar Namibië geweest en heb er veel getongzoend in het uitgaansleven.Ook meisjes met tongpiercings. Verder heb ik heel eventjes een beetje vaginaal vocht in mijn mond gehad via de verpakking van een condoom ( met tanden open bijten , en vaginaal vocht op verpakking via mijn vingers). IK had in die periode ook een paar aften in mijn mond..

De dag dat we vertrokken met het vliegtuig had ik een griep die 4 a 5 dagen duurde. een week tot twee weken later kreeg ik gewoon een keelpijn die nu al 3 weken duurt. Hij is niet hevig maar blijft wel aanwezig en komt terug als ik veel praat. Vroeger zou dit op een kleine week genezen zijn .

Dit verontrust mij nu enorm omdat ik denk dat ik besmet ben …. Ik durft niet naar de dokter gaan, ik word er helemaal gek van …

Kan iemand mij over de keelpijn meer info verschaffen??

• Edwin

Dag Eric,

de kans op besmettig van Hiv via tongzoenen is nagenoeg nul. Dit omdat de mondslijm geen Hiv virus doorlaat. Pas bij open wonden en redelijk veel bloedoverdracht is er een reeel gevaar.

De levensduur van Hiv buiten het lichaam is enkele minuten. Maar ook hier heb je weer te maken met het mondslijm.

Overigens kan je na 12 weken een Hiv test aten doen. Sinds 1 januari doet elke GGD dit gratis en anoniem. Uitslag na 14 dagen.