vraagje

• jeroen

hoi john.

ik heb een vraag, mijn vriendin heeft mijn gisteren verteld dat zij vorige week met iemand anders naar bed is geweest. Op dat moment dat zij dat tegen mij zij hadden wij net sex gehad onbeschermd.

Heb al 5 jaar wat met haar dus wij gebruikten geen condoom meer. Nou heeft zij mij verteld dat zij het veilig gedaan heeft met condoom maar toen zij hem aan het pijpen was is hij klaar gekomen in haar mond en heeft zij dit door geslikt. nu is mijn vraag kan ik hiv opgelopen hebben. Ben meteen onder de douch gestapt toen ik het hoorde en naar de wc geweest. en haar natuurlijk de deur uit gezet.

groeten, jeroen

• John.

Hoi jeroen.

Een zaadlozing in de mond krijgen (van iemand met onbekende serostatus) is een risico voor hiv.

Het is een aanmerkelijk kleiner risico dan tot jaren geleden terug gedacht, maar een reeel (bewezen) risico.

Iemand die hiv-infectie oploopt is na enkele dagen (al) besmettelijk bij onbeschermde sex.

Je hebt dus een (zeer, zeer klein) risico gelopen.

Je kunt ook zeggen: De kans dat er wat hiv betreft nix aan het handje is, is ASTRONOMISCH groot.

Wil je rockharde zekerheid, overweeg een hiv-test over 11 - 12 weken.

Wil je je (ex)vriendin weer terug, dan lijkt me een “stevig” onderhoud over sex buiten de deur (NOT of STRICKLY SAFE) aangewezen.

Groeten John.