condoom

• Anoniem

Hoi John,

Vandaag fietste ik met mijn zoontje langs het asielzoekerscentrum in ons dorp. Hij fietste daar over een gebruikt condoom heen. Vrijwel direct daarna heb ik zijn spatbord bij het wiel rechtgetrokken omdat het niet goed zat en vrijwel direct daarna had ik een beestje in mijn oog dat ik er met mijn vingers uit heb gehaald.

Nu mijn vraag. Stel nu dat er met hiv besmet sperma in dat condoom zat, dat daarna via het wiel/spatbord aan mijn handen is gekomen en zo weer in mijn ogen is gewreven, kan ik dan zo nog geïnfecteerd raken ?

• nuchter

ik denk dat je bij deze bijzonder zeldzame samenloop van omstandigheden heel veel risico hebt gelopen. laat je morgen dus direct testen op hiv, soa, vogelgriep, mazelen en de bof. en heel veel sterkte dus!

• Erwin

Even een serieuse reactie.

Er is geen enkel risico op Hiv. Het virus kan slechts enkele minuten (en dat is al lang) buiten het lichaam in leven blijven.

• dennis

he ik weet niet wie die sukel is maar weet wel dat hij echt zo dom is om dat te schrijven.

Erwin heeft gelijk zolang jij geen sperma gevoeld hebt op jou handen en gezien hebt dan ie er echt niks aan de hand. ALS SPERMA BUITEN HET LICHAAN IS GAAT HET BINNEN LUTELE SEC DOOD EN ZEKER IN STRAATVUIL.

• Anoniem

Bedankt voor jullie reactie. Jij ook ‘nuchter’. Beetje gefrustreerd ofzo?

Ik weet wel, dat hiv in sperma en bloed maar heel even kan overleven, maar als de condoom nou dichtgeknoopt was en dus luchtdicht en opengeklapt is toen er overheen gereden werd. Kan het dan wel, John ?

• nuchter

ik betwijfel of uw verhaal wel op de werkelijkheid is gebaseerd. zo ja, dan hebt u zeldzaam onhygienisch gehandeld. bovendien: wat is het belang van het asielzoekerscentrum in dit verhaal?

• jeroen

als dat zo zou zijn zou dat kunnen. maar sperma buiten het lichaam in een condoom blijft ook niet lang in leven.

en als je echt bang bent dat je wat opgelopen hebt dan kun je je naar 12 weken laten testen gratis en annoniem bij de ggd.

• wie ik

Vorige zomer samen met jullie was geweldig. Maar jij bent niet voor de poes hahaha Het is je vergeven.