In een wilde bui ongeveer 3 minuten gebeft. Had last van stemverlies na veelvuldig geschreew. In hoeverre is mijn keel beschadigd en ontvankelijk voor HIV. Bovendien was er een vulling los wat misschien een opening gaf.
Hoi Artuur.
Als jij geen aanzienlijke (zichtbare) hoeveelheden bloed hebt opgelikt, dan vormen de omstandigheden die jij noemt geen factor voor een reeel risico voor hiv.
Het zou moeten gaan om een serieuze ontsteking of ander letsel aan de mond/ in de mond, “liefst” in wrijvingscontact met bloed of veel vaginaal vocht.
Jouw omschrijving van mogelijke lichte beschadiging (schorre keel, probleempje met vulling) voldoet niet aan genoemd scenario.
Stay well.
Groeten John.
Aan John. Spoed!!
Herhaling. Email vergeten.
Het wordt me wel wat warm onder de voeten. Ik heb inmiddels Chlamydia en Gonoroe an het beffen overgehouden blijkt. Daarnaast heb ik gezien dat de Carribian de op een na hoogste HIV factor ter wereld heeft met name via de prostitutie. Al deze gegevens + het feit dat bij de tandarts bleek dat mijn kies volledig los in de kaak zat. ( kies was wel dood ivm zenuw behandeling) en dat mijn keel volledig stuk geschreewd was en daardoor stemverlies had wil ik toch graag weten of er nu wel een verhoogd risico is?. Bloed heb ik tijdens het beffen niet gezien. maar ja, wat zegt dat.
Ik heb bovendien binnen een week penetratie gehad met mijn partner en in hoeverre ben ik dan een gevaar voor haar op zo'n korte tijd na de blunder.
Hoi Artuur.
Chlamydia in de keel is erg uitzonderlijk (en geneest meestal spontaan.) De betreffende microbe voelt zich nl. niet thuis in het keelslijmvlies (in tegenstelling tot genitale slijmvliesgebieden waar chlam. soa nr. 1. is.) Weet je zeker dat je chlamydia in je keel hebt…
Gonorroe-infectie in de keel komt vaker voor, en gaat moeilijker vanzelf weg, ook al houden klachten op of treden die niet eens op.
Nu over hiv.
NOG STEEDS is je risico voor hiv-infectie niet/ nauwelijks reeel.
De literatuur maakt gewag over betrekkelijk zeldzame hiv-infectie´s vermoedelijk ontstaan door beffen, maar deze zijn gelinkt met het oplikken van (duidelijke hoeveelheid) bloed en/of de aanwezigheid van aanmerkelijk letsel (open wond/ onsteking) aan de mond of in de mond, waarbij wrijvingscontact met bloed/ vaginaalvocht of,… zoniet, er toch heel veel (menstruatie)bloed moet worden opgelikt.
De biochemie (en voorwaarden) van een hiv-infectie (fusie van hiv-virussen en hivRNA met een specfiek type afweercel) is geheel anders dan de wijze waarop een soa-microbe weefsels infecteert en zich nestelt.
Groeten John.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?