geprikt

• melissa

Beste John,

Misschien stel ik me vreselijk aan maar ik ik maak me toch wat ongerust.

Mijn vriend en ik kochten gister een kabel voor de sateliet. De man in de winkel zou even laten zien hoe die op een koppelstuk aangesloten moest worden. Daarbij prikte zich aan de koperdraad in het midden. Vervolgens stak hij de draad in het koppelstuk, draaide dat met zijn bebloede hand aan en gaf het geheel aan mijn vriend. Ik was te verbauwereerd om er iets te zeggen. Mijn vriend had volgens mij geen wondjes aan zijn hand, dus hopelijk valt dat allemaal mee.

Thuis heeft mijn vriend de kabel weer uit het koppestuk gehaald om het door een boorgat te kunnen steken. Daarna moest hij tot 2 keer toe die draad er weer in het koppelstuk steken. Op een gegeven moment hoorde ik hem op zolder vloeken. Ik vroeg wat er was. Hij zei dat ik dat niet wilde weten. Het kan natuurlijk dat hij infrustratie zijn kop stoote en geen zin had tegen me te praten, maar ik dacht dat hij zich aan de draad prikte. Mijn vraag is nu eigenlijk of als die koperdraad in het koppelstuk zit, dan komt er geen zuurstof bij en wanneer je hem er dan uittrekt en je prikt is er dan toch kans op besmetting? Nog afgezien van het feit of de man winkelier in kwestie besmet is natuurlijk en of mijn vriend zich werkelijk geprikt heeft.

• John.

Hoi Melissa.

De precieze omstandigheden (bloed dat wel/ niet in contact heeft gestaan met zuurstof) zijn mij onduidelijk. Het is echter EXTREEM onwaarschijnlijk dat zulks tot hiv-infectie zou leiden.

Beter voor je gemoedsrust, je vriend vertellen over je bezorgheid, want nu nemen angstige fanstasieën gemakkelijk de overhand. En met fanatsieën bedoel ik ook fantasieën. Want kans voor hiv-infectie is vrijwel afwezig.

Groeten John.