Aan John

• gonca

Beste John,

Eeerder heb ik een bericht geplaatst over mijn zoon die bij de kapper is geweest en een wondje bij hem met een aluinstick was aangestipt. Mijn zoon is inmiddels bloedgeprikt {neg] maar hij is ontzettend bang en ik , en de huisarts kunnen hem niet gerust stellen en nu krijgt hij psychische problemen en ik ook .Hij heeft een beslagen tong,is bleek ,heeft erge buikpijn,pijn aan zijn ribben /botten heeft geen koorts .

Langzamerhand geef ik hem ook gelijk als ik zie dat hij bleek is en beslagen tong heeft ,hij geeft aan dat hij geen energie heeft .Hij heeft niet de ziekte van pfeiffer. Dit kan toch geen aids zijn .Help me

Groetjes Gonca

• John.

Hoi gonca.

De symptomen van je zoontje (beslagen tong, bleek zien, buikklachten, spierpijnen en gewrichtspijnen) passen prima in het plaatje van (langdurige) stress/ angst/ piekeren. Aanhoudende of herhaaldelijk terugkerende angst kan een lijst van symptomen geven (Genoemden en anderen.) De gebeurtenis die je zoontje ziet als risico voort hiv (reeds gebruikte/ bebloedde aluinstick) is GEEN risico voor hiv. EVENTUEEL BUITEN HET LICHAAM VERKEREND HIV-GEINFECTEERD BLOED kan alleen een hiv-infectie veroorzaken middels contact met de huid indien aan ALLE hieronder volgende voorwaarden is voldaan:

- Het bloed heeft maar kort (zeker niet langer dan een paar minuten) buiten het lichaam verkeerd op een voorwerp.

- Er is VOLDOENDE bloed aanwezig (geen spoortje/ veegje, maar een voorwerp zou duidelijk nat van bloed moeten zijn.)

- Dat bloed moet ingewreven worden in een vers wondoppervlak MEER dan een kras of sneetje. Denk aan een open SCHAAFWOND(!)

Bloederige groeps-ongelukken bijvoorbeeld, waar open, bloederige wonden (geen wondjes) van mensen op elkaar gedrukt raken, zijn geassocieerd met risico voor hiv-infectie.

Het scenario van de aluinstick voldoet stellig niet aan de voorwaarden die moeten gelden. Nogmaals, ook al zou er ietsje hiv-geinfecteerd aan hebben gezeten.

De neg. hiv-test hoeft geenzins te verbazen of wantrouwen te wekken.

Een hiv-test was klinisch gesproken niet nodig geweest.

Fear, NOT HIV, is the problem!

Voor jou en je zoon:

Feel better, get well!

Groeten John.