help help

• niels

Hallo john,

heb een dringende vraag.

Als je je prikt aan een naald in je pink, moeten erdan druppels bloed uit de naald in je vinger gaan om je te besmetten of is alleen een prik genoeg???

ben bang dat ik net in de winkel in een bak met sieraden ben geprikt door een naald.

Ben zeker weten geprikt nu ben ik bang dat er een drugsnaald tussen zat.

Moet er bij zo'n naald ook een spuit zitten of is alleen naaldje genoeg om je te besmetten???????

er komt geen druppel bloed uit mijn vinger ( nu 10 min. na prik, ik zie niet echt een gaatje en waar ik ook druk er komt nergens bloed uit ofzo) ik ben zooooooooo bang.

wilt u aub antwoorden.

ik ben zo bang.

groetjes niels

• niels

o nog 1 vraag.

Weet u of er bij zo'n holle drugsnaald of daar iets aan vast zit,bijvoorbeeld nog een gekleurd plastic dingetje ofzo????

ben zo bang dat je het niet kan zien.

dank u wel.

niels

• John.

Hoi niels.

Ik denk stellig dat je beren op de weg ziet die er niet zijn.

In een bak met (losse) sieraden zullen wellicht sieraden tussen zitten met scherpe pennetjes als sluiting aan de achterkant (broche) of sieraden met scherpe kantjes.

Een holle (drugs)naald tussen sieraden is wel zeer vreemd en sterk onwaarschijnlijk.

Prikken aan een gebruikte holle naald geeft een klein risico voor hiv-infectie (ongeveer 1 : 300) ALS er hiv-geinfecteerd bloed in zou zitten (ook nog maar zeer sterk de vraag.)

Maar BOVENAL denk ik stellig dat jij je niet hebt geprikt aan een holle (drugs) naald. Mogelijk (tot waarschijnlijk) is het een speltje geweest van een sieraad, een scherp pennetje van een sluiting, etc. Geen holle naald.

Stop de zelfkwelling door te staren op angstige scenario´s die volstrekt niet reeel zijn om te veronderstellen.

Groeten John.