bloed op eten

• charlotte

sorry john,

ik heb toch nog 1vraagje, ik weet het ik blijf het zeggen maar dit is echt de laatste.

Mijn dochtertje's oma neemt het niet zo nauw met de hygiene.

Stel nou dat mijn moeder mijn dochterje een stukje komkommer of zo ietsgeeft en daar zit 1 druppel bloed aan.

kan ze daardoor dan besmet raken.

doordat mijn vader vreemd heeft mijn moeder ( hoe erg ook) toch een risico.

Mijn dochtertje is 2 jaar.

groetjes charlotte. ( en ik beloof je dit was echt de laatste vraag )

• charlotte

Ze had opdat moment misschien wel wat ontstoken tandvlees.

even ter aanvulling groetjes charlotte.

• John.

Hoi charlotte.

Charlotte, ik denk dat je bezig bent jezelf in te spinnen met allerlei angstige fantasieën over hiv-infectie en daar moeilijk van los kan komen totdat je bevestiging krijgt (van mij of een ander) dat er geen risico is, maar… dan komt er weldra weer een nieuwe angstige gedachte bij je op. De dingen die je noemt, hier en in je andere posting, zullen geen hiv-infectie tot gevolg hebben.

Toets je kennis eens met de zoekmachine van deze site, of leer meer over wat wel/ geen risico is voor hiv-infectie bij www.hivnet.org of www.aidsoa.nl

Ik kan niet door blijven gaan om vragen, gevoed door irreële angsten, te blijven beantwoorden.

Waak er voor om van hiv/aids een obsessie van te maken.

Merk je bij jezelf op, dat je leven (steeds meer) beheerst raakt door angst en onzekerheid over hiv, zoek/ overweeg dan professionele psychologische hulp.

Groeten John.

• charlotte

hoi john,

ik heb 2 maanden geleden een miskraam gehad.

En sindsdien heb ik inderdaad over ongeveer alles paniekaanvallen.

Dus ik denk dat je gelijk hebt en het spijt me serieus dat ik je er zo mee lastig gevallen heb.

En ik ben je heel dankbaar dat je steeds de tijd heb genomen om te reageren.

groetjes charlotte.

• John.

Hoi charlotte.

En ik ben je heel dankbaar dat je steeds de tijd heb genomen om te reageren.

Graag gedaan.

Het is gunstig voor nieuw geluk in de toekomst, dat je kunt praten over de nare dingen nu (miskraam en paniekaanvallen) want verwerking begint met het onderkennen en kunnen uiten van “zielepijn.”

Schroom niet om professionele hulp in te roepen als dingen je te veel aangrijpen/ overheersen.

Nogmaals, hiv is NOT your problem, je irreële angst(en) is je probleem.

Feel better, get well.

Groeten John.