Afgelopen maanden, na veel stress, was het me allemaal even te veel geworden. Ik heb last van slappe benen, lichte duizeligheid (een beetje tunnelview) en pijn in mijn linkerbovenbeen en bal… niet echt normaal voor iemand van 25. Ook had ik een onprettig gevoel in mijn onderbuik. De huisarts heeft gekeken en gevoeld en kon niets ernstigs constateren. Voor de zekerheid heeft hij bloed laten prikken om de reguliere bloedwaarden te meten. Daaruit niets bijzonders. Die duizeligheid en liespijn zijn minder, pijn in mijn ballen is helemaal weg. De huisarts zag geen reden tot ongerustheid. Dergelijke klachten hangen vaak samen met stress en oververmoeidheid en dat kon in mijn situatie heel goed kloppen!!! Daarnaast sport ik al een tijdje niet meer.
Als ik iets heb, ga ik meteen zoeken op internet. Eerder deze week kreeg ik al last van een opgezet lymfkliertje rechts onder mijn kaak en verder naar beneden in mijn hals.. en zodoende kwam ik op een informatie-site over soa's. Daar vond ik een angstaanjagende beschrijving van hiv-symptomen, die ik niet allemaal herkenden, maar toch zeker een deel.
Ik heb begin dit jaar een paar keer sex gehad met een leuke meid (een Nederlandse meid, in Nederland). Wel onveilig. Zou ik het opgelopen kunnen hebben? Ik heb dit jaar geen griep gehad, geen nachtzweten, niet afgevallen (integendeel, weer een paar kilos erbij)… We hebben nog steeds leuk contact, maar inmiddels allebei een vaste relatie. Ze had, bij navraag, geen klachten en kon zich niet herinneren dat ze ooit onveilige seks met iemand anders had gehad, buiten haar langdurige vaste relatie (haar ex-vriend had zich overigens “vrij recent” getest op hiv en die test was negatief).
Ondanks de extreem kleine kans (?) maak ik me veel zorgen. Ik weet dat ik die zorgen alleen kan wegnemen door een test te doen en dat gaat dan ook zeker gebeuren! Maar nu maak ik mezelf gek met alles wat ik online lees… Maak ik me te druk, of maak ik me terecht zorgen?
Onzekertje.