testen

• karel

hallo,ik heb me laten testen 12,5 weken na risico ,uitslag negatief.maar ik had 2 weken voor het risico een epidurale injectie met depo-medrol,ivm een discushernia.zou dit de aanmaak van antistoffen kunnen vertragen?hoorde ooit eens dat medrol immuun onderdrukkend is.maak me nog steeds wat ongerust,temeer omdat ik in week 10 soort hitteslag kreeg met koorts hoofdpijn maagklachten…..

met dank

• karel

hallo ,ik wil er nog aan toe voegen ,dat ik me dus heb laten testen exact 16 dagen na het beginnen van symptomen,van die zogenaamde hitteslag.stel dat dit dus geen hitteslag zou zijn ,maar acuut hiv,begonnen in week 10 ,zou dit dan aantoonbaar zijn voor de test ,of was ik te vroeg?of is week 10 te laat voor acuut hiv?

alvast bedankt

• John.

Hoi karel.

Vraag 1.) Nope. En zeker niet in de mate dat een window van > 12 weken nog discutabel zou zijn. Je bent hiv-neg., dus geen hiv-infectie. Klaar met testen!

Vraag 2.) Verschijnselen van een acute hiv-infectie komen niet na 10 weken aanzeilen. Indien symptomen van een acuut retroviral syndroom (seroconversie syndroom) dan zelden later dan 6 weken en zeker niet pas na 10 weken.

Last but not least: Als klachten langer dan 14 dagen voortduren, dan betekent een neg. hiv-test daaropvolgend, dat de klachten niet door hiv zijn veroorzaakt en…(zoals bij jou!) als de test 12 weken na dato risico is gedaan en neg. terug komt mag - for sure - de conclusie luiden: Geen hiv-infectie!

> Immunosuppresieve therapie om afstoting bij transplantatie te voorkomen, zeer langdurig, zware antibiotica - waar je je dan ook echt ziek van zult voelen - autoimmuunziektes zoals hypo- en agammaglobulinemie, bepaalde ernstige leverstoornissen, stalingsziektes, bepaalde vergiftigingen en nog een paar zaken, kunnen de seroconversie in geval van hiv-infectie langdurig doen vertragen/ uitstellen.<

Groeten John.

• karel

heel ,heel erg bedankt voor de geruststelling.