advies

• anoniem

Beste John en Edwin,

Na 9 maanden klachten en alles in relatie gebracht te hebben met ARS symptomen ben ik nu wel overtuigd dat mijn klachten niets met een HIV infectie te maken hebben. (9 mnd neg antistoffen test en 19 wk neg PCR test) Toch heb ik vreselijk veel pijntjes en klachten. Iedereen zegt me dat dit allemaal stress is, maar mijn lichaam wil echt nog steeds niet. Naar mijn huisarts hoef ik niet te gaan want die neemt mijn klachten niet serieus. Zal ik een bij een andere arts te rade gaan vanwege mijn aanhoudende klachten (opgetrokken tandvlees, mondwondjes, spierpijnen en rillingen met lichte verhoging, rugklachten en veel keelpijn) of moet ik dit allemaal aan HIV angst wijden? en geen andere fysieke oorzaken zoeken cq willen vinden?

Graag jullie mening

VG

E

• Edwin

Beste anoniem,

het is echt onmogelijk voor ons hier ook maar iets zinnigs op te zeggen qua diagnose. Alle verschijnselen die je opnoemt kunnen bijvoorbeeld bij malaria horen. Toch weer heel iets anders en zo zijn er nog -tig aanzoeningen en ziekten waar dit beeld in kan passen.

Een onwillige huisarts mag geen reden zijn je niet te laten onderzoeken. Vraag anders een andere arts aan, maar ga iets doen om weer lekker in je vel te komen.

9 Maanden met vage klachten rondlopen is er in ieder geval 8 teveel.

Sterkte..