sperma op eikel

• Geert

Hallo John,

Hopelijk kan je mij min of meer gerust stellen…ik voel mij echt rot en ellendig.

Ik heb eergisteren veilige sex gehad met een jongen, doch er is één klein ongelukje voorgevallen : toen ik al was klaargekomen is er een klein kloddertje (was echt op het einde van zijn zaadlozing) sperma van hem op mijn eikel terechtgekomen. Nu weet ik echt niet of het beetje sperma ook die twee vliesjes van de pisbuis heeft aangeraakt, ik denk eerder van niet. Ik ben enige seconden nadien opgestaan en heb mijn eikel schoon gemaakt met wc-papier en heb nadien pas de voorhuid over mijn eikel geschoven. Heb ik nu enig risico gelopen? Zo ja, de behandeling die binnen de 72 uren dient aan te vangen, is die oppurtuun in mijn geval?

Nog een klein vraagje: die jongen beweerde dat hij altijd veilige sex had. Ik weet zeker als ik het hem vraag, dat hij een aidstest zou willen doen. Veronderstel dat hij enkele dagen of weken geleden toch besmet is geraakt niettegenstaande hij bijvoorbeeld vandaag toch een negatief testresultaat bekomt, betekent dit dan ook dat hij het virus nog niet kan doorgeven? M.a.w. kan het virus pas doorgegeven worden als men positief test?

Ik weet echt niet wat denken…

Bedankt voor je antwoord John.

P.S. op de Belgische site van Sensoa heb ik het volgende gevonden :

+ Elkaar aftrekken: Veilig voor hiv. Je kunt soa overdragen als jullie piemels met elkaar in contact komen door ze met één hand tegen elkaar af te trekken of door het sperma van de ander als glijmiddel te gebruiken. (bij Sensoa maken ze het onderscheid tussen hiv en soa's)

Mag ik daaruit concluderen dat dit veilige sex was in mijn geval?

• John.

Hoi Geert.

Inderdaad, de sex die je hebt gehad (incluis je vrees voor enig andermans sperma op je eikel) is nog altijd safesex! For sure: GEEN risico voor hiv (wel heel klein kansje voor sommige ANDERE soa, maar ja, is zo-wie-zo-altijd aanwezig ook bij safesex.)

Als iemand zijn eikel - als vorm van masturbatie - insopt met VEEL sperma van een ander, en meer bepaald nog, als er door ruige handelingen ook nog beschadigingen ontstaan, of deze waren al aanwezig (denk aan ontsteking door soa, > herpes, etc.) dan pas is sperma contact van de ander met de slijmvliezen van je pik, buiten het lichaam om, wel een risico voor hiv.

Maar de bijzondere omstandigheden (VEEL sperma, RUIG inwrijven, BESCHADIGDE huid/ slijmvlies) lijken stellig bij jou niet aanwezig te zijn geweest.

Stay well met safesex, geen zorgen voor hiv.

Groeten John.