Zorgen... HIV?

  • Utyu

    Afgelopen sexcontact gehad met een jongen waarvan ik niet zeker weet of hij al dan niet een SOA/HIV heeft. Enkel tongzoenen en orale sex, waarbij er geen contact van het sperma met m'n mond is geweest. Volgens mij ook geen voorvocht, maar dit weet ik niet 100% zeker.

    Net na het contact en de eerste dagen na dit contact wat keelpijn en niet echt lekker, sinds gisteren (7 dagen na het contact) enigszins last van me gewrichten… polsen die beetje pijn doen, elleboog, voeten.

    Heb ik een reële kans gelopen op HIV? Of is 7 dagen na besmetting te kort om symptomen in de vorm van pijnlije gewrichten (misschien ook spierpijn) te ervaren?

    Graag uw reactie.

  • Utyu

    Bijkomend vraagje.. kunnen deze symptomen ook de oorzaak zijn van stress? Maak me er erg ongerust over namelijk.

  • John.

    Hoi Utyu.

    De sex die je beschrift is safesex t.a.v. hiv.

    Pijpen levert alleen risico indien: Sperma(lozing) in de mond en/of duidelijk letsel/ flinke ontsteking in mond/ keel en/of diep en hard pijpen (keelneuken) en/of met tanden/ beugels/ piercing bij zeer ruig pijpen de pik tot bloedens toe beschadigen waarbij duidelijk bloed in de mond.

    De klachten die je beschrijft zouden ook uitzonderlijk vroeg zijn voor een acuut retroviraal syndroom bij primaire hiv-infectie, bovendien ontbreken de meest voorkomende symptomen.

    Al en met al mag je rustig stellen dat je klachten NIETS van doen hebben met hiv-infectie en dat genoemde sex geen reeel risico heeft opgeleverd voor hiv-infectie.

    En yep, stress/ angst/ piekeren (over bijvoorbeeld hiv) kan zeer wel een trigger zijn voor je klachten.

    Stay well, hiv is hier NOT your problem.

    Groeten John.

  • Utyu

    Oke, dank je.

    Binnen hoe lang kan je op z'n vroegst symptomen verwachten? Een keelpijn en lichte koorts de eerste 3 en halve dag na de sex kunnen onmogelijk een symptoom voor HIV zijn?

    Sinds zondag/maandag (6/7 dagen was het toen dus) heb ik dus wat last van m'n botten en spieren, iets wat ik doorgaans niet heb en als symptoom genoemd wordt, vandaar m'n verontrusting.

  • John.

    Hoi Utyu.

    3,5 dag na “risico” is te vroeg voor symptomen van primaire hiv-infectie.

    (Lees, als je meer wilt weten:

    http://www.loket.net/aidsvragen/detail.asp?iFaq=254&iType=22 )

    Ik zet bewust “risico” tussen aanhalingstekens, want wat jij beschrijft IS GEEN risico voor hiv-infectie(!)

    For sure, bij genoemd contact zul je geen hiv-infectie hebben opgelopen.

    Relax!

    Groeten John.

  • Utyu

    Dank je voor je antwoord. Weet dat ik me waarschijnlijk druk maak om niets, ben sowieso een piekeraar en krijg het maar moeilijk uit m'n kop. Een laatste vraagje: na hoeveel dagen kun je op z'n vroegst last krijgen van opgezette lymfeklieren? Is dit per se na 2 weken of kan dit ook eerder het geval zijn, en zo ja hoeveel eerder?

    Bedankt.

  • John.

    Hoi Utyu.

    In de meeste gevallen van acute hiv-infectie later dan 2 weken. Eerder dan 2 weken kan ook, maar uitzonderlijk. Niet binnen of na enkele dagen al.

    Symptomen kunnen ook wegblijven.

    Groeten John.

  • Utyu

    Dank je. Opgezwollen lymfeklieren na 8 a 9 dagen als gevolg van hiv-besmetting is dus zo goed als onmogelijk?

  • jan

    goh, wil je soms dat je besmet bent.

    ga eens op zoek naar een psychiater ie kan je wellicht verder helpen

    groetjes jan

  • sammie

    die gene makt zicht gewoon zorgen en terecht ik zou als de dood zijn echt waar!