echt doodsbang!

• sammie

was met een jonge waar ik een maand iets mee heb en hij heeft me gevingerd

veder geen wondjes ofzo of wat dan ook

maar ik had hem afgetrokken maar omdat ik zo bang ben voor elke ziektes was ik der mee gestopt!

kwam wel voorvocht uit

toen waren we ff aan het praten en had me haden nog niet gewassen en kreeg toen jeuk op me lip dus ik zat aan me lip

maar der zat opgedroogt voor vocht op!

en dat was ik ff vergeten!zou ik nu HIV kunnen hebben!

had veder geen kapotten lippen ofzo maarja als der een klein beetje in me mond is gekomen!!HELP

• sammie

sorry voor me typ fouten maar ben erg gespannen ik had me handen nog niet gewassen!en hij had ook geen wondjes op ze vingers gelukkig!

denk 10a15min kreeg ik jeuk aan me lip gewoon boven lip dan die waren beetje droog

• Edwin

Dag Sammie,

Zoals je het vertelt is er geen enkele kans op Hiv besmetting.

De enzymen in het mondspeeksel breken het Hiv virus af. Stel dat hij het virus bij zich draagt dan zou jij het direct in jouw bloedbaan moeten krijgen (wonden) wil hij jou besmetten. Daarnaast moet hij je dan ook direct besmetten. Het virus sterft als het langer dan 1 a 2 minuten buiten het lichaam is geweest.

Qua Hiv is er dus geen enkel risico. Wat betreft Soa, daar is wel een klein risico op. Maar de verschijnselen daarop komen pas na enkele dagen, niet na enkele minuten.