Bang voor hiv

• Evert

Hallo John,

4 weken geleden heb ik onbeschermt gevreeen met een onbekende vrouw in Duitsland. Een halve week later was ik lang niet fit en vrolijk zoals ervoor (malaise?)

Nu kreeg 1,5 week later last van hele erge hoest (met veel slijm ophoesten) een erg verstopte neus met veel snot wat naar buiten moest, was behoorlijk moe en had lichtelijke hoofdpijn. Dit heeft ongeveer een dikke week geduurd.

Tevens kreeg ik in deze week last van hevig nachtzweten (slecht slapen) en zweten overdag. Dit duurt nog steeds voort (al een dikke 3 weken) en overdag zweet ik al bij de kleinste inspanning (terwijl dit voorheen nooit zo was). Ook het sporten wil niet meer goed lukken omdat ik slecht slaap en ben hierdoor erg moe en niet fit.

Dit is toch niet normaal? volgens mij is het lichaam bezig met een virus? klopt dit?

Verder kan ik me niet herinneren dat ik koorts heb gehad, pas na een week heb ik elke dag mijn temperatuur gemeten en deze is tot nu toe steeds goed. Ook gezwollen klieren ben ik niet tegengekomen. Is het zo dat je deze dan dagenlang voelt?

Ik ben bij de dokter geweest omdat ik behoorlijk bang ben dat ik besmet ben geraakt met het HIV virus en hij heeft me voor een bloed en soa onderzoek doorgestuurd. Toch blijft het gevoel me achtervolgen dat ik besmet ben….omdat het nog mar zo kort geleden is zie ik op tegen de komende 2 maanden voordat ik een hivtest kan laten doen.

Alvast bedankt voor je antwoord.

gr. Evert

• Evert

Nu heb ik sinds kort een vriendin die me 3 weken geleden heel kort heeft gepijpt zonder condoom, ben niet klaargekomen. Ook zij is nu al 3 weken verkouden en niet fit/moe. Kan ik het al op haar hebben overgedragen mocht ik besmet zijn?

gr. Evert

• John.

Hoi Evert.

Je klachten wijzen zeker op een virus, maar niet het hiv-virus.

Je veschijnselen treffen het beeld van een borst/ neus verkoudheid.

Vermoeidheid, sneller zweten, etc. kan daar allemaal bijhoren.

Echter, de onbeschermde sex met de Duitse dame met onbekende serostatus brengt je wel een risicootje voor hiv-infectie. Statistich gezien is de kans zeer klein dat je hiv-geinfecteerd zou zijn geraakt, maar op voorhand ook niet uit te sluiten.

Bottomline is dat je aan klachten, OOK bij het ontbreken van klachten, niet kan aflezen of iemand wel/ geen hiv-infectie heeft.

Dus je hiv-test t.z.t. (en soa checks) zijn terecht.

Zou je hiv-geinfecteerd zijn geraakt (welke kans dus zeer minimaal is) dan zal je vriendin niet door jou te pijpen zonder klaarkomen in haar mond hiv kunnen krijgen.

Stay well.

Groeten John.

• Evert

John,

Dank je wel voor je snelle antwoord!!

Heb nog 1 vraagje voor je: Kunnen borst / neus verkoudheid wel 4 weken duren dan? en vooral dat zweten s'nachts vind ik behoorlijk lang duren al.

groeten Evert

• John.

Hoi Evert.

Ja dat kan, hoewel wel lang.

Volledige geruststelling kan alleen een test je geven, want nogmaals, hoewel de aard van je klachten niet het beeld treffen waarop ars bij primaire hiv-infectie zich kan openbaren, is AANwezigheid evenals AFwezigheid van klachten sterk ONbetrouwbaar om daaruit conclusie te kunnen trekken over wel/ geen hiv als WEL sprake is geweest van onbeschermde sex.

Rockharde uitsluiting kan een hiv-test je geven.

Stay well.

Groeten John.

• Evert

John,

Je hebt helemaal gelijk.

Weet jij nog andere oorzaken van dat nachtzweten? toen ik grieperig was kan ik ik inkomen dat ik zweette maar die 2 weken erna vind ik vreemd… ook omdat als je “nachtzweten” in google typt je vaak bij HIV-besmetting terecht komt. Dit maakt mij bang.

gr. Evert

• Dirk

Hallo John,

Allereerst hoop ik dat alles goed met je komt.

Ikzelf heb ook een maand geleden een risicocontact gehad met een prostituee van Afrikaanse origine. Het condoom bleek gescheurd te zijn.

De eerste weken erna voelde ik me niet anders.

Deze week had ik een lichte verkoudheid, hoesten, lichte koorts en 's nachts soms zweten.

Ben eveneens erg bang dat ik besmet zou zijn.

Ook ik zal nog 2 maanden moeten wachten om een aidstest te kunnen laten doen.

Globaal genomen is de kans op besmetting bij een eenmalig risicocontact laag volgens de aidsvoorlichting.

Dus ik hoop van ganser harte voor jou en mij dat dat zou blijkt te zijn.

Sterkte,

Dirk.

• Eric

Beste mensen,

Hebben jullie beiden al een uitslag??

Ik zelf heb ook risico gelopen bij een afrikaanse prostitue

toen het condoom scheurde.

sterkte!!

• Donna

Hoi,

Ik ben zo bang voor HIV. Als het goed is krijg ik morgen de uitslag… ik weet niet waar ik het moet zoeken.