Nog even een berichtje van mij hier. je had me afgelopen week al verteld dat ik geen reëel risico gelopen heb, maar krijg het maar niet uit me kop.. wellicht ook omdat het m'n eerste sexuele contact was, heb er nog niet eerder mee hoeven te dealen.. Feit dat ik ook niemand heb om erover te praten maakt het nog moeilijker, vandaar dat ik regelmatig hier lees en nu ook even wat schrijf

echt veel klachten heb ik ook weer niet, tenminste, wanneer ik het even uit m'n kop zet merk ik direct dat ik me lekkerder voel en evt. misselijkheid enzo gelijk weggaat… toch heb ik geloof ik wel candida op m'n tong, last van keelpijn en heb ik het gevoel dat m'n lymfeknopen op meerdere plaatsen opgezet zijn.. weet niet of dit echt zo is, maar voel er 2 onder m'n kaak, voel er aardig wat in m'n lies en zijkant van m'n bovenbeen (wel heel klein allemaal, maar er zit wel wat, voelde die dingen al vorige week, zo'n 9 dagen na ‘risico’, weet niet of ze er eerder ook zaten) en voel m'n klieren bij m'n oksel geloof ik. Voel links- en rechtsbovenin bij m'n borst die klieren zitten, evenals aan de zijkant van de bovenkant van m'n bovenarm… weet niet in hoeverre dit normaal is en hoevrre ik dit zelf gestimuleerd heb, maar het maakt me wel onzeker..

geruststelling voor mezelf is dat ik enkel dinsdag (15 dagen na risico) koorts gehad heb, werd ermee wakker, maar was het rond 20:30 kwijt, precies toen ik de spanning wat liet varen, dus duidelijk een oorzakelijk verband… laatste drie nachten (vooral die dinsdagavond) wel genachtzweet.. volgens mij geen huiduitslag.. ben alleen nog wat bruin van vakantie, dus kan rode vlekjes misschien niet goed identificeren…

ik zit ook de hele tijd te denken aan hoeveel risico ik nu daadwerkelijk gelopen heb.. kan me geen wondjes herinneren, maar hoe langer het geleden is, hoe minder je het weet, en hoe meer je erover gaat twijfelen.. zeker geen sperma in m'n mond, geen idee of ik voorvocht had, en de pik maar even ‘iets’ dieper, maar zat er toen hooguit een cm of 7 in, bij lange na niet helemaal dus…

tot zover even mijn verhaal.. begrijp dat je er moe van wordt, mensen die een klein/geen risico lopen en zo stressen, het maar niet uit m;n kop krijgen, maar word er moedeloos van…

2 vraagjes nog: * komt die primaire infectie altijd als een soort ‘ziektebeeld’? met griep/pfeiffer/enz., dat je je echt niet lekker voelt enzo? of kan het ook zijn dat je dan wel huiduitslag en opgezette lymfeklieren heb, maar buiten de stress om je je eigenlijk kiplekker voelt??

* na hoe lang raad je me aan een test te doen? (hoewel die misschien niet nodig is bij beschreven risico, wil ik absoluut zo snel mogelijk een soort van zekerheid hebben om weer rustiger door te leven) Na 12 weken pas 100% zeker, maar na hoelangkan ik het als ‘houvast’ gebruiken???

Dank je