maandverband

• anoniem

Hoi john,

ik heb een rare (genante) vraag en ik hoop dat jij het kan beantwoorden.

laatst was mijn maandverband vol en ik moest een nieuwe omdoen maar omdat er geen bak in de wc stond waar ik het in kon doen heb ik de nieuwe over de oude heengeplakt.

Nu ben ik bang dat er iets is misgegaan:

Die nieuwe had ik ergens opgelegd nog in de verpakking en daarna dus over de oude heengeplakt.

Nu was ik ineens bang dat er bloed van iemand op de verpakking zou kunnen zitten (niet opgelet) en dat dan op de nieuwe was gekomen en heb die er weer afgehaald maar ik heb de oude laten zitten.

Nu ben ik bang dat er bloed van iemand op- de plakstrip is gekomen en dat is dus weer in contact gekomen met dat oude volle maandverbandje en die had ik laten zitten om weer een nieuwe uit de auto te pakken.

Ik weet is een omslachtig verhaal maar als er bloed op de verpakking zat en ik dat op de plakstrip van die nieuwe heb gemsmeerd en die is dus in contact gekomen met mijn oude maanverbandje en die is dus even blijven zitten.

kan het zo ??? (een besmetting??)

anoniem

• Edwin

Dag Anoniem,

heen enkele reden tot angst.

Bloed dat langer dan maximaal 2 minuten buiten het lichaam is heeft geen levend Hiv virus meer in zich.

Daarnaast moet er een overduidelijk contact zijn tussen dit verse bloed en een wond bij jou. Ook hier is geen sprake van.

Geen enkele zorgen dus….

• anoniem

maakt het verschil of er 1 druppel bloed ligt of meer??

(wat als er maar 1minuut tussen zat, bang)

leeft het meteen verder in mijn maandverband (volle) en ik heb het verbandje een beetje mijn vagina ingedrukt kan dat kwaad??

hopenlijk wilt u nog antwoord geven

• Edwin

anoniem schreef:

>

> maakt het verschil of er 1 druppel bloed ligt of meer??

Hoe minder druppels bloed hoe minder kans op besmetting. 1 druppel is echt te weinig.

> (wat als er maar 1minuut tussen zat, bang)

Nogmaals: er moet een redelijke hoeveelheid vers besmet bloed in een wond van jou komen. Of contact krijgen met zeer dun weefsel zoals in de vagina. Een maandverband ligt niet in de vagina maar erop. Daarnaast had je deze maandverband op een oude geplakt, dus ookal was er besmet bloed op het nieuwe maandverband gekomen, hij maakte geen contact met jouw lichaam.

> leeft het meteen verder in mijn maandverband (volle) en ik

> heb het verbandje een beetje mijn vagina ingedrukt kan dat

> kwaad??

Nee, het virus kan alleen in leven blijven in een lichaam. Niet in een maandverband.

Er is dus geen enkele zorg.

> hopenlijk wilt u nog antwoord geven