beste john.
ik ga morgen (dus misschien ben ik te laat)op vakantie en aangezien de familie niet allemaal even hygienisch is wil ik u een paar vragen stellen,hopenlijk wilt u deze beantwoorden.
1:als mijn kinderen per ongeluk bloed of afgetrokken korstjes van wondjes of pus van een puistje in hun mond krijgen door eten waar een druppel op zit kan dat kwaad??(ook als mijn kinderen bijvoorbeeld tandvlees hebben dat ontstoken is ofzo.
2:als we in een zwembad zitten of een gewoon bad waar geen chloor inzit (gewoon een bad) en die persoon heeft bloed van een wondje of menstruatie ofzo kan dat dan kwaad. nogmaals geen zwembadje waar chloor inzit.
3:en de laatste vraag is stel dat 1 mijn scheermes leent, kan dat dan kwaad.
ik heb gelezen dat u schreef dat bloed iets langer besmettelijk bleef,moet ik dan denken in minuten of in halfuur/uren??
Ik heb ook nog een heel andere vraag, niet omdat ik ermee te maken heb.
Maar ik las op teletekst een tijd geleden dat er al langer medicijnen (hivremmers) op de markt waren maar dat ze niet in nederland werden gegeven.
weet u of die mensen dan helemaal niks kregen terwijl er wil voor handen waren of waren er wel andere hivremmers??
misschien weet u dit?
Ik heb ook gelezen dat er een vaccinatie in de maak is tegen hiv.
Net als hepatites,denkt u dat er behalve een vaccinatie ook medicijnen tegen hiv komen?of alleen hivremmers die misschien steeds beter worden??
En de allerlaatste vraag: kunnen mensen met hivremmende medicijnen gewoon ‘oud’ worden of er de levensverwachting bijvoorbeeld verdubbeld naar nog 20 jaar ofzo. ik snap dat dat per persoon zal verschillen, ben alleen benieuwd of het echt remmers zijn of hiv-uitstellers ofzoiets.
hopenlijk leestu dit op tijd en wilt u mij helpen.
Als u het later leest wilt u het dan toch beantwoorden dan kan het me na de vakantie verder helpen.
groeten eduard