HEPATITIS

• simon

Hallo John,

Nog bedankt voor je reactie. In je antwoord schrijf je dat het ONWAARSCHIJNLIJK is dat ik HEPATITIS heb omdat mijn klachtenpatroon niet voldoet aan een KLASSIEK beeld. Je geeft aan dat dan de urine cola-achtig van kleur zou zijn en ontlasting er uit zal zien als stopverf.

Dit is inderdaad bij mij niet het geval. Maar kunnen deze klachten zich dan toch nog ontwikkelen na verloop van tijd? Kun je me ongeveer vertellen wanneer bij het merendeel van de mensen die HEPATITIS B hebben opgelopen, ze ook echt klachten merken? Want ik heb eens ergens gelezen dat klachten zich pas na 1 maand tot na pas wel 6 maanden kunnen uiten. Dus dan zouden die klachten van dat KLASSIEK beeld ook dus pas na 4 maanden kunnen optreden of na 2 maanden? Kun je zeggen dat als je bovenstaande klachten die je als KLASSIEK omschrijft, zoals in mijn geval, niet na 6 weken hebt gehad dat je dan geen HEPATITITS B hebt?

Ik voel me gewoon nog steeds vaak misselijk, heb daardoor nog steeds een verminderde eetlust en heb ook nog geregeld een heel raar tintelend en opgezet gevoel in mijn hals (een strak gevoel in de hals) dat dan weer verschuift naar andere gedeeltes van het lichaam, bijvoorbeeld handen benen of voeten. Ook heb ik wel eens (meestal 1 keer per dag of zo) last van een doof gevoel in handen of onderbenen. Ik heb geen last meer gehad van een opgezet gevoel in mijn liezen.

Soms heb ik ook wel eens een heel licht ‘raar gevoel’ aan rechtsboven in de buik, dus daar waar de lever zit. Maar dat stelt niet veel voor, dus daar heb ik nooit zo veel achter gezocht. (maar dat heb ik dus ook al heel soms sinds de 3e week na het contact)

Ik begrijp dat stress een trigger is, en ik moet ook toegeven dat dat wel degelijk aanwezig is, maar ook op de dagen dat ik ben afgeleid omdat ik de hele dag leuke dingen doe met mijn vriendin, voel ik me net zo als ik hierboven heb beschreven. Ik vind het gewoon raar dat ik toch elke dag met merendeel van de dag misselijk blijf, ik daardoor minder eet (ik kan wel gewoon alles verdragen met eten, dus ook als het iets vetter eten is) ik desondanks ik ook wel eens iets van vet eet niet hoef over te geven (daardoor zou je ook kunnen zeggen dat het niets met de maag heeft te maken), of dat ik iets vreemds zou ontdekken in mijn ontlasting. (ook als ik helemaal geen enkel vet product eet voel ik me ook zo, en als ik wel vet eet voel ik me ook zo) Want mijn ontlasting, dat is allemaal 100% normaal.

En ik begrijp al helemaal niet waar ik dat rare prikkelende en opgezette gevoel heb dat steeds maar verschuift. Mijn redenatie is dan: als je een opgezet, prikkelend gevoel hebt in je hals (dus hals voelt strak aan) is je afweersysteem toch bezig tegen indringers, als dat gevoel dan verschuift naar meerdere onwillekeurige plaatsen in je lichaam (en je weet 100% zeker dat dat niet allemaal door de stress is) dan maakt me dat vreselijke zorgen. Want zoals ik me nu voel, voel ik me vanaf begin 3e week na dit beschreven eerdere contact in het bordeel.

Ik begrijp van de andere kant ook niet goed hoe ik op de beschreven manier zulk soort soa's in vredesnaam zou hebben kunnen oplopen, aan de andere kant begrijp ik ook niet, als het dus niet een soa zou zijn wat het dan wel is. Ik ben al een aantal keer bij de huisarts geweest, maar die heeft me toen een kuur voor de maag gegeven, zoals ik al eerder had vermeld. Maar dat heeft ook niets geholpen. Ja, ik weet het af en toe echt niet meer. Ik kan niet elke week naar de huisarts terug blijven gaan, want hij zegt dan gewoon tegen me: die klachten die jij mij omschrijft zijn er vaak en duiden WAARSCHIJNLIJK op stress. Maar ik weet 100% zeker dat niet alles door stress wordt veroorzaakt. Er is iets dat niet klopt. En dat weet ik 1000% zeker (En daarmee zeg ik dus niet dat het een soa hoeft te zijn.)

Groetjes,

Een verdrietige Simon

• John.

Hoi Simon.

Het is mogelijk dat zowel je huisarts als jij gelijk hebt. Je hebt stress en daardoor kan je een dip in je afweer hebben en daardoor mogelijk een infectie. Ik heb hier geen kristallen bol staan en kan dus onmogelijk zeggen wat er precies aan de hand is behalve dat het geen reden heeft aan hiv te denken en hepatitis. Een goede raad zou kunnen zijn om te onderzoeken hoe jij je weer kunt ontspannen en afleiding kunt vinden. Als dan de klachten op retour gaan, weet je het onderliggende mechanisme: Stress. Als het blijft, opnieuw naar de arts. Probeer je zelf niet onder druk te zetten door te denken dat je pas weer kunt ontspannen als de klachten zijn verdwenen. Dat namelijk is mogelijk de fuik (en het probleem) waarin je zit. Niet hiv.

Groeten John.