theorie vraagje

• Mary

John,

In het onderwerp THEORIE VRAAGJE schreef je:

Voorvocht in de mond is bijna nooit een risico voor hiv-infectie.

Als een pik zou beuken op een open wond in de mond (zeer onwaarschijnlijk tenzij onder invloed van veel alcohol/ drugs/ pijnstillers) of hard zou stoten achter in de keel (weinigen kunnen dat aan zonder slikreflex/ kokhalsneigingen) dan zal er rechtstreeks contact en flinke wrijving zijn met mogelijk hiv-virulent voorvocht en een “injecterend/ inmasserend” effect kunnen zijn met gekwetst slijmvlies waarbij tussenkomst van speeksel (door het rechtstreekse contact) minimaal is, en DAN PAS mag je voorvocht in de mond een risico noemen.

Verder hoef je je over voorvocht geen zorgen te maken.

Als iemand heel veel voorvocht produceert (als je gemakkelijk voorvocht proeft) dan kun je overwegen het tussentijds uit te spugen als je niet zeker bent van een gaaf mondslijmvlies. Maar zelfs dan (veel voorvocht, kleine beschadigingen) is risico voor hiv-infectie nihil.

————————————————

4 weken geleden heb ik een man gepijpt, niet langdurig en zonder hard stoten en diep in de keel. Ook kon ik geen voorvocht proeven. Wel had ik een redelijke beschadiging aan mijn wang slijmvlies. Maar uit je bericht lees ik dat ik daarmee dus geen risico heb gelopen? Want er zijn ook klachten maar die hoef ik dus zeker niet te koppelen aan de eerste signalen van een hiv infectie?

Mary

• John.

Hoi Mary.

Hoewel het moeilijk is wat te verstaan onder een “redelijke beschadiging” zoals je het noemt, en het moeilijk uit te maken is of er wel/ geen voorvocht is geweest, is risico voor hiv-infectie nihil (grenzend aan afwezig) of afwezig.

Groeten John.

• Mary

Hoi John,

Bedankt voor je reaktie, tijdens het pijpen was er een stuk wangslijmvlies van enkele centimeters los en er zat een rood puntje boven. Maar het bloede zelf niet op dat moment maar misschien was het wel een kleine ontsteking.

Is het risico nu beter in te schatten?

Mijn klachten zijn hoofdpijn en gezwollen klieren onder mijn oksels, kin en achter mijn oren. Twee weekjes geleden ook erg verkouden en hoesten zonder koorts maar wel met koude rillingen. Zeker niet is er gebeukt met de pik of sperma in mijn mond gekomen. Ook hebben we geneukt anaal en vaginaal maar dat was met condoom dus veilig.

Mary