diarree

• henry

Dag John,

maak mij zorgen, omdat ik nu aan de diarre zit. Heb ongeveer 4-5 geleden sex gehad met vrouw die hiv besmet zou kunne zijn. Was met condoom maar heeft mij ook flink gepijpt. bij GGD geen soa gevonden, wel advies om hiv te testen vanwege beschreven orale sex. Kan diarree een uiting zijn van ars. Vond in eerste instantie test bij GGD niet nodig vanwege alle berichten die ik hier lees maar in mijn toestand nu twijfel ik. Behalve veilige penetratie is alleen het gepijpt zijn een risico.

• John.

Hoi henry.

De persoon van de GG en GD die jou zogenaamd heeft voorgelicht met het advies voor een hiv-test vanwege dat je gepijpt zou zijn is dringend toe aan bijscholing.

Zeg dat maar gerust! Is je pik rood van bloed uit haar bloedende mond gekomen… was er een groepssexscenario waarin ze jou pijpte met de sperma lading van een andere man (nog) in haar mond…

Henry, gepijpt worden is daarbuiten GEEN risico voor hiv-infectie!

Als het condoom niet is gescheurd of afgegleden bij het neukken, ook GEEN risico voor hiv-infectie!

Als je verders nooit risico hebt gelopen voor hiv-infectie, is klinisch gezien een hiv-test niet nodig. Voor je geruststelling kun je het overwegen, al is de uitkomst te voorspellen.

Stay well.

Groeten John.

• henry

Dank je, John. Ze had het over beschadigingen die aan de penis kunnen ontstaan, die niet gezien worden en die virussen doorlaten en over de aard van de toestand van de mondhygiene. Ik mocht ook tot de test geen sex meer hebben die onveilig zou zijn. Toen ik haar confronteerde met de informatie van deze site zei ze: Heb je in haar mond gekeken. Paniek dus, zoals je begreep en dan nu de diarree.

Daarom mijn vraag.

Groeten

• John.

Hoi henry.

Zoals ik al zei, als zij een bloedende wond in haar mond zou hebben, en dan heb ik het NIET over (tandvlees)beschadiginkjes bijvoorbeeld bij tandenpoetsen waarna iets bloed vermengd kan zijn met speeksel, maar over extreme zaken zoals: Zeer recente operatieve ingreep in de mond/ keel als een plotselinge en fikse nabloeding zou ontstaan, abces in de mond (zonder fikse dosis pijnstillers zou niemand kunnen en willen pijpen.)

Het is te veel paranoia om eerst in de mond van de ander te moeten kijken om te zien of het daar veilig is. Nogmaals, als ze zoveel bloed in de mond zou hebben (zeer sterk onwaarschijnlijk) dat ze zowaar een slokje zou kunnen uitspugen of de sperma lading van een andere man in de mond zou hebben, dan pas moet je een zeker (maar klein) risico veronderstellen bij gepijpt worden.

Voor wondjes aan je pik bij het gepijpt worden hoef je ook niet bevreesd te zijn, mits het minimale/ oppervlakkige beschadiginkjes zijn. Als je ontstekingen zou hebben, denk aan een piercing door de eikkel die voor nare ontstoken wond kan zorgen (en dan waarschijnlijk ook pijn) of anderzins duidelijk letsel, geef je pik dan vakantie totdat genezing een feit is. Maar zulke zaken zullen je zelf opvallen. Bang zijn voor gepijpt worden omdat je misschien iets ongemerkts over het hoofd hebt gezien, is veel te ver doorgeschoten, omdat gepijpt worden vrijwel nooit is geassocieerd met risico voor hiv-infectie.

Groeten John.