huiduitslag

• Joost

goede dag,

ik zie bij meerdere posts over huiduitslag, en bij evt infectie kan er maculo papulaire uitslag optreden, lees ik.

Mijn vraag is, sinds een tijdje heb ik zo nu en dan op verschillende plekken, ene keer net boven mijn kuiten uitslag(beetje opgezwollen) en vanochtend zag ik net onder mijn linkerbil een paar uitslag dat leek net op een muggenbult(beetje opgezwollen en qua grootte ongeveer 2x2cm,dit was de grootste en daarnaast 2 kleintje met dezelfde vorm).

Beide keren waren ze netals een muggenbult opgezwollen en jeukte niet.

Ik heb zelf via google opgezocht om te kijken hoe een maculo papulaire uitslag eruitziet maar zonder resultaat.

Stel dat je hiv hebt opgelopen en je hebt last van maculo papulaire uitslag, waar zijn die uitslagen meestal zichtbaar en heb je dan een paar bultjes of is er sprake van vele bultjes verspreid over een grote oppervlakte?

Uitslag die ik vanochtend net onder mijn bil heb gevonden lijkt beetje op uitslag die je ziet nadat je bent gestoken door een brandnetel, alleen zonder jeuk dan.

gelukkig zijn het er 1 grote en 2 kleintjes,toch maak ik me zorgen aangezien ik tijdje terug onveilig sex hebt gehad met iemand van onbekende hivstatus.

ik hoop dat je me kan helpen met je reply.

• Joost

en ik meot er bijzeggen dat er alleen aan de linkerkant(achterkant van mijn been onder linkerbil(achterkant van mijn bovenbeen) naast die 3 bovengenoemde uitslag nog eentje zit met wat kleine vorm netals die 2 anderen..

ik begin me echt zorgen te maken…

ik las dat je vooral die uitslag rondom je borst en rug ziet, kan het ook zijn dat ze op de achterkant van je been(onder je bil) kunnen ontstaan?

tis ongeveer bijna 4weken geleden dat ik onveilig contact heb gehad,

Ik heb sinds gister wel neus verkoudheid maar geen koorts gelukkig en sinds vanochtend zie ik die huiduitslag zoals boven beschreven.

aangezien beide verschijnselen opeens zijn ontstaan maak ik me enorm veel zorgen….

• John.

hoi Joost.

De uitslag die je beschrijft treft niet het beeld van een maculo papulaire uitslag zoals die - INDIEN huiduitslag na recente hiv-infectie - het meest gezien wordt.

Let op: Niet bij iedereen hoeft hiv-infectie in het begin klachten op te leveren. Omdat je wel schrijft dat je ONveilige sex hebt gehad met iemand met onbekende serostatus, kan ALLEEN een hiv-test, 12 weken na dato, met zekerheid hiv-infectie uitsluiten.

Een maculo papulaire uitslag bij hiv-infectie treedt meestal op/ is het meest prominent aanwezig op borststreek en/of bovenkant rug. Bovenarmen en soms gezicht kunnen ook betrokken zijn. Een enkele keer een groter deel van het lichaam. De uitslag is rood en bestaat uit kleine vlekjes. Deze vlekjes kunnen zo met elkaar verweven zijn, dat het eruit kan zien als een zonnebrand. De vlekjes kunnen soms jeuken, maar meestal niet. Soms zijn ze verheven (is de huid iets opgezet, verdikt.)

Groeten John.

• Joost

ik denk dat de uitslag die ik had onder mijn linkerbil, toch het meest lijkt op brandnetel steken. 1 grote en 4 kleintjes ernaast.Die verhevenheid is na het insmeren van creme gezakt maar die rode vlek is ie wel blijven houden.

Ik hoop dat het na een tijd overgaat maar het viel me gewoon op en het feit dat ik een onbeschermde sex heb gehad, en je leest die symptonen ga je ook automatisch bij jezelf na of jij geen klachten hebt en als je ergens last van hebt(zoals bij mij die huiduitslag) ga je toch veel zorgen maken.

Ik zou graag een foto willen maken van mijn huiduitslag en aan je willen laten zien maar helaas is het niet mogelijk,,

heb jij toevallig een website waar ik kan duidelijk zien hoe een maculo papulaire uitslag eruit ziet, want aan je beschrijvingen heb ik nog geen duidelijk beeld van hoe het echt eruit ziet…

• Pearl

Joost bij google (afbeeldingen) maculopapular intypen biedt wel een aantal voorbeelden, zij het wel dat dit (volgens mij, misschien weet John dit beter) extreme voorbeelden zijn en het ook veel milder kan zijn. Misschien dat je er iets aan hebt.

• Joost

dank je wel..

ik zal zo even kijken..

• Joost

ik heb de foto;s bekeken.

Bij mij is het gelukkig niet zo erg, in de zin van ik heb maar 5 van die uitslag totaal onder mijn billen en wat ik op de foto;s zie is het feit dat ze meestal in grote getale verspreid zijn over een groot oppervlak.

Is het zo dat er bij evt symptonen zoals je op die fotos op google ziet alleen in grote getale verspreid over een grote oppervlak voorkomt?