Hallo John,
Ik las dat bij een primaire HIV infectie dus de lymfeklieren opgezet kunnen zijn. Maar zijn ze dan overal tegelijk opgezet, dus zowel in de liezen als in de hals en onder de oksels? Of kan er ook alleen maar sprake zijn van een opgezette lymfeklieren in de linkerlies (en dus niet in de rechter) en in de hals? Kun je me dat wat gedetailleerder uitleggen?
En als ze zijn opgezet hoe voel je dat dan? Voel je dan een bultje of bobbeltje? Kunnen lymfeklieren ook opzetten door te veel stress?
En zie je dan daar ook op die plaats rode vlekken of rode strepen lopen? (Vooral deze vraag had ik graag beantwoord gezien.) Als je dat ook ziet en je lymfeklieren zijn opgezet in de lies, wat kan dat dan zijn?
Dan nog een vraagje over nachtzweten en vlekken voor de ogen zien. Bij een primaire HIV infectie kan dus ook nachtzweten voorkomen. Maar hoe lang heb je daar dan last van als je bent besmet? Een enkele keer, of enkele dagen of weken achter elkaar? Want ik ben een paar keer, (3x in 5 nachten) kliedernat wakker geworden en heb toen ook een enkele keer vlekken voor mijn ogen gezien.
Ik heb ook opgezette lymfeklieren in mijn linkerlies (alleen links en dus niet rechts) die als ik ze aanraak soms lichtelijk pijnlijk zijn (ben daar 2 jaar geleden aan geopereerd) en soms een strak gevoel in de hals.
Ik heb een onveilig seksueel contact gehad ongeveer 9 weken geleden, met iemand waarvan ik de HIV-status van die persoon niet weet. Mijn opgezette lymfeklieren in de lies zijn na 3 weken opgetreden, en daar heb ik nu nog last van. Soms heb ik ook een onaangenaam strak gevoel in mijn nek, maar ik heb geen opgezet gevoel onder mijn oksels. Ik ben wel heel veel misselijk en ik heb last van spierpijn en tintelingen. Ik heb geen koorts of diarree, maar wel soms van nachtzweten.
Heeft dit iets met HIV te maken?
Ik ben echt doodsbang.
Groetjes,
Bart