Hallo,
Al sinds begin mei maak ik mij zorgen om besmet te zijn met het HIV-virus.
Ik heb twee keer een mogelijk risico-contact gehad. Eenmaal een jongen gepijpt waarbij hij in de buurt van mijn keel is gekomen (had zo nu en dan overgeef neigingen). Het is niet ruw of hard gebeurd, ook is er geen sperma vrij gekomen. Het tweede risico-contact was een maand later met dezelfde jongen. Zijn penis heeft toen vlakbij mijn vagina heen en wreef gewreven. Voor zover ik weet is hij er niet zonder condoom in geweest, want dat had ik wel gevoeld. Het vrijen zelf is met condoom geweest.
Ik heb behoorlijk veel klachten gekregen en heb nog steeds klachten na het eerste en tweede risico-contact. Keelpijn, beslagen tong (kreeg ik ongeveer 3 maanden na contact), misselijkheid, geen trek in eten, duizeligheid, voelbare klieren in buikstreek, lies, hals en oksel, blaasontsteking 1 dagje koorts, 38.2, nachtzweten, diarree.
Inmiddels heb ik mij 4 maal laten testen. 1 keer na 6 weken, 13 weken en 5 maanden gerekend na tweede risico-contact. De laatste keer is op 26 weken en 2 dagen gebeurd, maar daar krijg ik de uitslag komende maandag van. De eerste drie testen zijn allemaal gelukkig negatief terug gekomen.
Ik heb eigenlijk drie vragen:
1. Voor mijn blaasontsteking heb ik een antibiotica kuur gehad. Ik begreep van de GGD dat antibiotica een test kan beinvloeden. Er zitten bij mij 20 dagen tussen de laatste inname van de antibiotica en de test. Kan de antibiotica na 20 dagen nog invloed hebben op de uitslag van de test?
3.
In de afgelopen maanden heb ik mezelf vrij slecht verzorgd, d.w.z. heel veel stress, veel huilbuien en slecht soms zelfs niet eten. Heeft dit nog invloed op de uitslag van een aids-test?
2. Op het HIV-forum las ik twee verhalen van mensen die na drie maanden negatief getest waren, maar een aantal maanden later toch HIV-positief bleken te zijn. Ze hadden beide symptomen van ARS gehad zoals hoge koorts, maar eentje bleek pas (hij had een aantal testen gehad in die periode) na 10 maanden pas positief te zijn. Zo had een van die mannen ook een beslagen tong gekregen, maar dat was nadat hij de negatieve test van drie maanden had gehad, later bleek hij toch besmet te zijn.
Mijn vraag is eigenlijk of het toch nog mogelijk is, gezien bovenstaande, of ik me straks, als de uitslag van 6 maanden negatief uitvalt, nog zorgen moet maken. Of kan ik eindelijk het hele HIV-zorgen achter me laten.
Dank voor je antwoord.