Verschijnselen?aan John

• Scared

Beste John.

Ik heb een vraag wat betreft de verschijnselen.

Ik heb de link die je bij anderen hebt aangegeven ook al door gelezen maar wou je toch nog een aantal vragen stellen!

In juli heb ik namelijk zelf een aantal verschijnselen gehad waar ik iets over wil weten. IN die periode heb ik heel erg in de stress gezeten met de vraag of ik misschien Hiv besmet zou kunnen zijn. Ik heb toen ongeveer drie dagen last gehad van diarree. Ook heb ik momenteel last van opgezette lymfeklieren. Hier heb ik vaak last van gehad toen ik mijn amandelen nog had. Nadat deze operatief verwijderd waren ze erg afgezakt maar kon ik ze soms nog wel voelen. Nu heb ik wat meer last. Links is iets meer opgezet en rechts komt ook op. Ook heb ik nu 2 dagen lichte pijn in mijn keel aan de rechterkant. Kan te maken hebben met een hiv infectie? Mijn derde punt is dat ik ook een soort van spierpijn heb aan de binnenkant van mijn benen. Heb de laatste dagen niet gesport!

Hoop dat je mijn vragen kan beantwoorden…

P.s mijn klachten duren niet lang, 2 tot 3 dagen….

Groetjes

• John.

Hoi Scared.

Crux is of er sprake is geweest van onveilige sex (of meer zeldzaam, andersoortige risico´s.) Daarover lees ik niets. Aan klachten kan niemand aflezen of er wel/ geen sprake is van hiv-infectie, ook aan het ontbreken van klachten niet.

Als klachten te maken zouden hebben met een beginnende hiv-infectie (dan moet je minimaal dus ook risico hebben gelopen) dan voldoet jouw beschrijving niet aan het patroon zoals dat meestal wordt gezien bij een acuut retroviraal syndroom.

Koorts komt daarbij zeer vaak voor (lees bij jou er niets over.) Klachten duren minimaal meerdere dagen, vaak een week of meerdere weken (jij schrijft 2 tot 3 dagen, dat zou uitzonderlijk kort zijn.) Stress en een (onschuldige) keelinfectie (best mogelijk ben je meer vatbaar geworden door de stress) zijn goede kandidaten als onderliggende factoren voor je klachten.

Als je wel onveilige sex hebt gehad, kan - los van je klachten - alleen een hiv-test hiv-infectie uitsluiten. Geen onveilige sex, dan mag je de mogelijkheid van hiv dumpen. Zie je arts als klachten blijven aanhouden. Dat zeg ik geheel los van de mogelijkheid of onmogelijkheid van hiv.

Groeten John.