kans op besmetting

• jan

Beste John,

Een vraagje ik ben bij een prosituee geweest en kwam s avonds thuis er achter dat

ik een kleine onsteking cq wondje had onder aan de penis. Dit laatste was niet gedekt door de condoom MAAR is wel in de vagina geweest. De onsteking cq wondje is plusminus 1,5 mm groot. Loop ik nu gevaar . Ik ga er vanuit dat het wondje open was.

• Edwin

Uitgaande dat het wondje open was of open is gegaan tijdens de coitus bestaat er in theorie een miniscule kans op besmetting.

Maarr.. de kans/mogelijkheid dat er actief Hiv virus in de op de slijnmvliezen of in de sappen van de schaamlippen zitten is heel erg klein. je spreekt namelijk van een wondje onderaan de penis. Dit gedeelte zal hooguit de schaamlippen aanraken.

De kans is groter als de vrouw in kwestie zelf bloedde, wat niet het geval was.

En dan nog eens aannemend dat zij uberhaubt Hiv besmet is…

De kans op een Soa is overigens wel iets groter.

• jan

Edwin toch nog een vraagje, Ik ben nu wel in paniek ondanks dat het een zeer kleine kans is. Ik las in berichten van John dat er een duidelijke aanwezige open wond dient te zijn waarin veel vaginaalvocht in gewreven dient te worden.

Het wondje cq ontsteking was niet 1,5 mm maar 1 mm groot.

Edwin uiteraard graag een eerlijk antw. wat het antw. ook mag zijn.

Alvast zeer bedankt.

De ontsteking cq wondje van 1 mm is onstaan bij het scheren ander halve dag ervoor.

• Edwin

Wat John schreef klopt helemaal:

1: de wond moet echt open zijn:

Je schrijft zelf dat dat zo was. Hoe groter de wond en hoe dieper de wond, hoe groter de kans op besmetting. In jouw geval, hoe kleiner de wond, hoe ondieper de wond hoe kleiner de kans op besmetting.

2: vaginaalvocht moet er ingewreven worden.

Sja.. dat gebeurt natuurlijk tijdens de coitus.

Maar…

Omdat er geen bloedcontact is, de wond klein was en niet diep en je niet weet of zij Hiv besmet is, is de kans op besmetting uiterst en miniscuul klein.