onveilig of niet

• Pascal

Hallo John,

Hopelijk neem je even de tijd om mijn mailtje te lezen.

Deze middag heb ik een seksueel contact gehad met een andere man. De seksuele handelingen bestonden uit : hij heeft mij gepijpt op een normale manier, ik heb hem korstondig gepijpt (zeker niet deepthroat, ik heb geen problemen in mijn mond, behalve heel af en toe bloedend tandvlees) en nadien heb ik hem ook geneukt met condoom. Ik voel mij nu al een 3-tal uren heel slecht, ik zit nu constant te denken dat die gast seropositief was want hij vroeg om het zonder condoom te doen. Moet ik mij nu echt zorgen maken of niet? Ik weet eigenlijk niet goed wat te denken. Ik heb begin dit jaar een onveilig seksueel contact gehad en heb toen 3 maanden lang in angst geleefd, gelukkig heb ik toen een negatief testresultaat gehad. Moet ik nu terug 3 maanden in angst leven of moet ik hulp inroepen van een dokter. Alvast bedankt voor je antwoord John.

Pascal

• Edwin

Dag Pascal,

ten eerste raar om te concluderen dat iemand seropositief zal zijn als hij zonder condoom wilt vrijen. Logischer zal dat andersom zijn.

Maar ook al was deze man besmet, dan loop jij geen gevaar.

Je hebt rustig gepijpt en niet diep en geneukt met condoom. Dan is er geen kans op overdracht.

• Milica

Zo raar is dat toch niet edwin? Als iemand zich onveilig wil laten @!#$, is de kans groot dat hij dat vaker doet en dus is het een behoorlijk risicogeval… zo zou ik het zien als een jongen dat doet..

• John.

Hoi Pascal.

Eens met Edwin over de wijze van sex. Die is veilig geweest door condoom. Het pijpen/ gepijpt worden zoals je beschrijft, idem safe. Geen zorgen over hiv!

Niet geheel eens ben ik het met Edwin over deze passage:

ten eerste raar om te concluderen dat iemand seropositief zal zijn als hij zonder condoom wilt vrijen. Logischer zal dat andersom zijn.

Hoewel “concluderen” zeker te sterk/ veel te voorbarig is uitgedrukt, mag je er de drommel op zeggen dat mensen die “zonder” willen bij jou, ook bij (vele) anderen zonder willen en wellicht (met mogelijke regelmaat) ook doen/ laten gebeuren.

Onder homo´s is er weer de tendens om vaker onveilig te vrijen. Statistich gezien loop je dus hoger risico om een hiv-geinfecteerde man te treffen die bareback voorstellen doet(!)

Groeten John.

• Edwin

Ik ging er even vanuit dat hij zou weten dat hij seropositief was. In dat geval zal iemand toch zeker meer voor eerlijkheid gaan dunkt mij.

Maar inderdaad, dat was even een voorbarigheid.