Beste John,
Ik loop al weken het internet af te struinen en sta op het punt van instorten. Voor mij is het een bekeken zaak dat ik besmet met hiv ben en zie geen uitweg meer..
Wil toch alles even op een rijtje zetten om de komende 4 weken toch door te komen om uiteindelijk na 3 maanden de HIV test te doen. Hoop moet je altijd houden maar oh oh wat een moeilijke tijd.
3 weken na mijn onveilige contact met een vrouw (gaatje in condoom tijdens penetratie en daarna in haar vagina klaargekomen - nu precies 9 weken geleden) kreeg ik last van mijn plasbuis en na soa test bij GGD bleek ik een chlamydia te hebben opgelopen. Meteen hierna ben ik in totale paniek geraakt (vanaf moment dat ik last kreeg - dus na 3 weken) en kon ik nauwelijks meer slapen, zeer moe wakker worden, nachtmerries, geen eetlust, overdag transpireren bij geringste fysieke activiteit (vooral 1e paar weken), vanaf dat moment pijn aan linkerkant van mijn nek/hals en einde van de dag zeer warm aanvoelen in het gezicht tot rode wangen met wat zweet aan toe. Maar laatste was niet de hele dag.
Nu heb ik inmiddels slaap- en kalmeringspillen gekregen van de dokter (sinds een week of 4) waardoor ik het overdag iets langer volhoudt maar nog steeds erg snel vermoeid en warm. Ik kom gewoon mijn dagen niet meer door en wat me nog het meeste stoort is dat ik nog steeds erg veel last/pijn heb van alleen de linkerkant van mijn nek - waar volgens de dokter licht opgezwollen lymfeklieren bij mij zitten. Onder mijn linkeroor & kaak tot soms linksachter in de nek. Daarnaast voel ik dan mijn linkeroor al een paak weken elke keer dichtzit.
Dus nu even wat praktische vraagjes voor je om het voor mezelf toch even duidelijk te hebben:
1. Hoe weet ik nu of ik echt koorts heb gehad? Dus hoe uit koorts zich bij een acute HIV infectie (ARS)? Is dit dan meerdere dagen hevige koorts achter elkaar en dan stopt het weer?
2. Is het vreemd dat ik tot nu toe alleen last van opgezwollen lymfeklieren heb aan de linkerkant van mijn hals/nek? Of moet dit eigenlijk aan beide kanten zijn bij een eacute HIV infectie?
3. Is het normaal dat je zolang (5-6 weken) last hebt van opgezette klieren aan 1 kant? Heb nl. begrepen dat igv een acute HIV infectie dit slechts tijdelijk is (een tot enkele weken).
Zoals je zit ben ik op zoek naar wat sprankjes hoop om de komende weken door te komen… Hoop dat je me wat antwoorden kan geven op bovengenoemde 3 vragen.
Alvast bedankt voor je moeite. Zou dit erg waarderen.
Herman