Hallo Beste John.
Ik ben hier gekomen via google, omdat ik mij ernstig zorgen maak of ik besmet ben met het hiv virus. Ik zal mijn verhaal vertellen en ik hoop dat je een antwoord kunt geven op mijn verhaal.
Deze zomer, ongeveer half juni heb ik seks gehad met een man. We hebben veilig anaal sex gehad, maar ik heb hem wel gepijpt en hij mij zonder condoom. Hij zei dat ie geen enge ziektes had en ik kende hem enigsinds goed genoeg om daar op te vertrouwen.
Ongeveer 5 weken later heb ik een verkoudheid opgelopen, waarbij ik me erg ziek heb gevoeld. Ik had last van slijm in mijn luchtwegen en heb een pompje gebruikt om de luchtwegen schoon en open te houden genaamd symbicort. Daarnaast heb ik aspirines genomen tegen de zere keer omdat ik veel hoestte om het slijm eruit te krijgen. Na ongeveer 1,5 was ik weer opgeknapt en voelde me kiplekker.
Zo rond begin augustus kreeg ik last van buikkrampen en moest ik vaak naar het toilet om mijn behoefte te doen. Dat was dan dunne tot pap achtige ontasting met onverteerde etensresten erin. Ik moest alleen sochtends en dan vaak 3 keer achter elkaar in korte periodes en daarna de hele dag niet meer. Ook had ik last van een gevoel dat het lijkt alsof je hart in je maag/darmen klopt. Dat was vooral heel erg vervelend rond bedtijd savonds. In bed liggen op de buik kon ik de kloppingen duidelijk voelen en dat irriteerde heel erg.
Daarop ben ik naar de huisarts gegaan en mijn verhaal gedaan. Ik had zelf al wat opgezocht op het internet over mijn buikklachten en dunne ontlasting en alle symptomen leken op die van Prikkelbare Darm Syndroom (PDS). Dit heb ik de huisarts verteld en die voelde aan mijn buik en de dikke darm was erg gevoelig op dat moment. Ik heb geen bloed onderzoek of ontlastings kweek gehad want dat vond de huisarts niet nodig. Ik ben toen naar huis gestuurd met Omeprazol (maagzuurremmers) en psylliumvezels, om de darmen rust te geven.
In die tijd leefde ik erg hectisch en had last van stress. Problemen op het werk, vroeg beginnen, vroeg weer thuis, vervelen, blowen en speuren naar wat ik kon hebben op het internet waren meer regel dan uitzondering. Na dit alles heb ik besloten mezelf ziek te melden met als reden over vermoeid wat ik ook was door de stress en het harde lichamelijke werk en het vroege opstaan elke dag om 5 of 6 uur.
De klachten van mijn darmen leken aanvangkelijk te minderen en zo rond begin september waren mijn darm/maagklachten vrijwel verdwenen. Alleen had ik nog last van de dunne ontlasting, maar dat kan ook heel goed komen door de psylliumvezels die ik dagelijks nam. Daar wordt je ontlasting dunner van en activeerd de darmen. Ik moest ook veel vocht innemen wat ik ook deed. In die tijd ben ik misschien 4 kilo afgevallen door de dunne ontlasting en vele water drinken en veel naar de wc gaan.
Nu ongeveer half september kreeg ik 1,5 week last van mijn keel. Die was opgezet en voelde ruw en schor aan. Ook had ik last van slijm in de keel op de plaats van de adamsappel wat ik er echt uit moest spuwen omdat het irriteerde. Die klachten waren zo rond eind september voorbij en vervolgens ben ik 10 dagen naar het buitenland op vakantie gegaan.
Even voor mijn vakantie eind september kreeg ik last van opgezette klieren. Ik had er 1 zo kon ik voelen, onder mijn rechter oksel. Die was heel erg klein. Nog niet de grootte van een erwt. Toen die langzaam aan het verdwijnen was kreeg ik meer last van opgezette klieren, althans denk ik, in de hals en in de nek. Ook aan de rechterkant als ik naar beneden kijk op mijn lichaam, last van opgezette klieren. Deze waren duidelijk voelbaar. Tenminste 1 klier zo groot als een erwt heel duidelijk te voelen en ook 1 iets dieper onder de huid die iets groter van formaat is.
Ook heb ik last van het bovenste gedeelte van mijn bovenbenen en de laatste paar dagen ook last van pijnen aan de linkerkant van mijn linkerbil. Mijn keel voelt ook weer dik en opgezet en heel lichtjes geirriteerd. Ik moet er wel bij vertellen dat ik geen omeprazol meer neem en ook geen psylliumvezels, omdat mijn maag en darmklachten er niet meer waren. Hierdoor heb ik wel nog 2 keer last gehad van zuurbranden. Ik ben met de medicatie gestopt omdat ik last kreeg van rode pukkeltje op mijn billen, buik en boven mijn schaamstreek.
Volgens de huisarts zou het komen door een overgevoeligheid van de omeprazol en was het goed dat ik ermee ben gestopt.
Nu, als ik al deze klachten bij elkaar neem, en alles wat ik heb gelezen op het internet over acute of geen acute hiv infectie maak ik me wel zorgen of ik ben besmet. Kunt u mij uitsluitsel geven over uw bevindingen omtrent mijn verhaal?
Ik ben heel erg bang dat deze klachten toch op een hiv infectie duiden. Of komen de klachten bij een infectie allemaal tegelijk, of zoals bij mij in periodes? Ik weet het echt niet meer en het maakt me stapelgek! Ik ben tevaak naar de huisarts geweest maar die denkt nog steeds PDS. Ik overweeg een soa test te laten doen maar ik twijfel heel erg. Straks heb ik niets en zit het tussen de oren en maak ik mezelf helemaal gek. Of ik heb het wel en ik infecteer onbedoeld anderen! Dat zou ik heel erg vinden.
Ik hoop snel van u te horen!
Met vriendelijke groet,
R.