koorts, spierpijn, grieperig

• anoniem

Hallo,

John of Edwin ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik ben echt ten einde raad.

Weten jullie misschien of er bij het merendeel van de bordelen de prostituees worden gevaccineerd tegen hepatitis b? Is dit verplicht voor hen, bijvoorbeeld bij een GGD of zo?

Ik maak me namelijk al weken druk over het feit dat ik of hepatitis b of hiv kan heb opgelopen na een contact met een prostituee, zo'n 11 weken geleden.

Twee weken na dit contact kreeg ik heel veel pijn in mijn liezen.

Vanaf de derde week na dit contact tot nu voel ik me al grieperig. Ik heb vooral veel last van spierpijn, die de ene dag hevig is en de andere dag dan weer wat milder is. Ook ben ik weken aan een stuk misselijk geweest en heb ik hierdoor gebrekkig gegeten. Voor hepatitis b mis ik eigenlijk de vermoeidheidheidsverschijnselen en voor hiv mis ik de koorts. Maar ongeveer een week geleden heb ik dan toch de eerste verschijnselen van koorts en/of verhoging gekregen. (dus zo'n temperatuur van rond de 38 graden, 37,5 tot 38,3) Ook heb ik al wekenlang last van tintelingen, prikkelingen en af en toe ook last van een doof gevoel (ik vraag me af of het neuropathie is) Nu is mijn vraag: kunnen jullie mij een indicatie geven van het feit of mijn verhaal past in het klachtenpatroon van hiv? Ik weet dat dit aan de hand van mijn verhaal moeilijk is, maar ik moet het echt weten want ik maak me echt dood en doodongerust.

Ik heb me na precies 70 dagen weken laten testen op beide geslachtsziektes. Daar krijg ik volgende week de uitslag van. Nu is mijn vraag: als beide ziektes negatief uit de test komen, kan ik ze dan ook beide uitsluiten dat ik ze heb? Ik heb namelijk sinds kort een vriendin en daarom heb ik gewoon niet langer kunnen wachten met me te laten testen. Want ik ga er echt aan kapot. Ik ben ook al heel vaak bij mijn huisarts geweest, die maar blijft volhouden dat het STRESS is. Ik wordt er gewoon moedeloos van, want vooral de aanhoudende spierpijn is gewoon echt niet meer normaal. En bij het idee, dat als ik toch positief wordt bevonden voor 1 of voor beide soa's en hierdoor dus mijn relatie verlies, wordt ik alleen nog maar gekker.

Ik kan maar echt geen rust vinden en ik hoop dat jullie me enigszins gerust kunnen stellen.

Groeten,

Anoniem.

• John.

Hoi anoniem.

Je hebt waarschijnlijk een punt als je de linkt legt: Geen koorts, geen ars (geen wetmatigheid, wel een hele sterke tendens.)

Ars bij hiv-infectie kent zeer vaak koorts en die begint dan zeer vaak in de periode 2 - 6 weken na dato infectie. Soms iets, maar niet vele weken later.

Dat stress een belangrijke rol speelt in je klachten, mogelijk een hoofdrol(!) is geen rare veronderstelling van je arts. Al je klachten (spierpijnen, misselijkheid, tintelingen/ doofheid, lichte koorts, etc.) kunnen nl. getriggerd zijn door stress en kunnen in dat plaatje passen.

Als de pijn in je liezen ook gepaard gaat met opgezette (pijnlijke) lymfeknopen, wijs daar je arts dan wel op, c.q. laat het even checken als je twijfelt.

Als dat de enige plek zou zijn waar (misschien) lymfeknopen zijn opgezet, dan is dat ook GEEN suggestie voor hiv-infectie, maar mogelijk een andere infectie.

De pijn in je liezen kan ook HEEL GOED een NIET-infectieuze oorzaak hebben(!)

Groeten John.