vervelling eikel na onveilig contact

• Mathy

goede dag,

ik heb een vraagje.

ik heb 8weken geleden onveilig sex gehad met een vrouw van wie ik niks weet wat betreft haar sero status.

sinds dat onveilig contact heb ik zo nu en dan last van vervelling van mijn penis.

het vervelt vooral op mijn eikel en rondom mijn penis onder mijn eikel gedeelte.

zou dit ook te maken kunnen hebben met hiv?

ik heb 2 weken na contact wel op soa getest, op chlamydia en sifilis en beide waren niet gevonden in mijn lichaam.

ik overweeg zowieso na 8 weken of na 10 weken sneltest te laten uitvoeren.

wat is volgens jou beter om een sneltest te laten doen?ik kan niet langer wachten vanwege mijn spanning,maar twijfel tussen 8 en 10 weken.

en extra spanning is ontstaan door die vervelling van mijn penis…

• Mathy

ik ben vergeten te melden dat ik besneden ben,..

ik maak me enorm veel zorgen aangezien ik nooit last heb gehad van vervelling op en rondom mijn penis en eikel.graag wil ik je advies horen..

• Mathy

aangezien ik erg zitten stressen heb ik ggd rdam gebeld voor sneltest.

alleen zitten ze tot eind okt helemaal vol dus kan ik pas in nov terecht voor test.

gister was het precies 8 weken na onveilig contact, ik heb via ggd nummer gekregen van medimarkt in rdam die testen uitvoeren in opdracht van verzekeringbedrijven die ook aan particulieren sneltest verlenen.

daar moet je wel 1 dag wachten voor je uitslag krijgt.

ik heb van ggd medewerker begrepen dat het qua test zelfde is als ie van ggd,

weet jij hier meer over john?is die net zo betrouwbaar?

ik wil zowieso nu zsm weten of ik besmet ben ook al is het pas na 8 weken.,,,.ik word namelijk helemaal gek…

en het kost 35 euro, 5 euro duurder dan ggd.

• mathy

kan je even reageren john?

• John.

Hoi Mathy.

De “vervelling” waar je het over hebt heeft geen link met hiv-infectie.

Een schimmelinfectie is mogelijk.

Dat kan via sex, maar ook door verstoring van de zuurgraad, bijvoorbeeld door overdreven wassen met “agressieve” shampoo en niet goed afspoelen.

Normaliter worden de klachten na een week minder (en gaan weg.)

Als dat niet zo is, zie even je arts.

Over risico hiv-infectie, wat je zelf al weet, onveilige sex met iemand met onbekende serostatus levert risicootje op. Hiv-test na 8 weken is in hoge mate betrouwbaar, na 12 weken maximaal betrouwbaar.

Groeten John.