ggd

• Thijs

Hallo,

Ik ben 3 dagen geleden bij een prostituee geweest. Na dit seksuele contact kreeg ik meteen de dag erna last van branderigheid tijdens en na het plassen.

Ik ben toen meteen ongerust naar de ggd gestapt en heb me daar vervolgens laten testen op chlamydia en gonorroe.

Maar toen ik daar eenmaal de deur uit ging dacht ik bij mezelf: kan ik daar dan nu al op getest worden, ik bedoel al na enkele dagen (dus nog binnen een week, 4 dagen om precies te zijn)? Met die vraag zit ik nu nog steeds, ik vertrouw het allemaal niet zo. Is mijn wantrouwen terecht?

Kunnen jullie me vertellen of als ik de testresultaten terugkrijg en stel deze blijken negatief te zijn, ik die dan ook 100% zeker kan vertrouwen? Of moet ik me nog een keer laten testen omdat dit te vroeg was?

Ik hoop op het goed antwoord.

Groetjes,

Thijs

• John.

Hoi Thijs.

Een infectie met een soa kan al spoedig worden aangetoond, maar NIET altijd spoedig. Je twijfel is terecht. ALS je klachten veroorzaakt zouden worden door een soa, dan zit het er vet in, dat deze soa, bij het geven van klachten, ook aangetoond zal worden, ook als je nog maar net geinfecteerd zou zijn. INDIEN je klachten niets met een soa te maken hebben, wat dus nogwel kan inhouden dat je een soa zou kunnen hebben, dan is 10 - 14 dagen wachten een betrouwbare window om hard te maken of er wel/ geen soa aan de hand is.

Groeten John.