update van 30-12-05

• kurt

Dag John,

Even een update van mijn toestand.

Dus een tiental maanden geleden een meisje gebeft(ze had geen maandstonden) en mij laten oraal verwennen zonder condoom (geen verder intiem contact gehad) en ik voel me nu al tien maanden ongelooflijk slecht. Ik zit al 10 maand te piekeren over HIV, ben reeds 7 kg vermagerd ondanks het feit dat ik veel eet (taartjes enzo om toch maar op gewicht te blijven).Ik ben veel vermagerd in mijn gezicht, armen en benen. De lichte verhoging en spierpijnen zijn al een aantal maanden verdwenen maar ik voel me niet goed, zou het liefst de ganse dag in bed blijven liggen en heb af en toe diaree. Soms hoop ik om gewoon niet meer wakker te worden.

Wat mij het meest verontrust is dat ik nu al 6 maand pijn heb in mijn liesstreek en onder mijn oksels. Ook in mijn hals voel ik af en toe een soort tinteling of pijn. Ik voel in mijn liesplooien een tweetal kleine knobbeltjes die geen pijn doen.Ik voel geen knobbels in mijn hals.

Ik ben ten einde raad.

Kurt 18/10/06

vorig bericht:

Hey John,

even wat voorgeschiedenis:

- 9 jaar geleden kreeg ik een griep die na 1 week voorbij was maar ik heb me nog gedurende 4 maand slecht gevoeld (zweten, lichte vehoging, af en toe diaree). Onderzoeken wezen niets uit en na een tijdje begon ik ervan overtuigd te zijn dat ik HIV had opgelopen. De klachten verdwenen spontaan na enkele maanden

-2 jaar geleden kreeg ik opnieuw klachten (gedurende meer dan 3 maand koorts, continu lichte verhoging, warm gevoel en pijnlijk gevoel net boven knieën.)Ik dacht toen dat ik in het stadium van AIDS gekomen was en ben ingestort.Mijn vader heeft mij naar dokter gebracht, aidstest was negatief en na paar gesprekken bij psycholoog verdwenen klachten vanzelf.Ik heb dan 2 maand medicatie moeten nemen.

-zes weken geleden heb ik éénmalig een onveilig sexcontact gehad met een amateurdame, ik heb haar gebeft(ze menstrueerde niet) en zij heeft mij gepijpt, we zijn niet intiem geweest.Ik heb geen bloedend tandvlees of ontstoken wonden in mijn mond maar wel enkel kiezen met gaatjes erin en een kies die de helft is afgebroken. Waarschijnlijk heb ik het virus zo opgelopen want 2,5 weken na dit contact kreeg ik last van keelpijn met opgezwollen klieren enkel in de hals had ik ook 1,5 dagen koorts (hoogste waarde 38,4). De koorts verdween na 1,5 dagen, keelpijn na 2 à 3 dagen en ontstoken halsklieren na 5 dagen.Ik had geen huiduitslag. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn vriendin drie weken daarvoor twee keelontstekingen heeft gehad en de week voor mijn keelpijn werden haar amandelen eruit genomen.Ik ben er zeker van dat ik toch besmet ben want ik ben de zaterdagavond ziek geworden, de maandag was ik al beter en de woensdag ben ik terug gaan werken maar ik was dezelfde niet meer als daarvoor. We zijn nu twee weken verder en ik heb nog steeds last van direct zweten bij de minste inspanning, ik loop de ganse dag met verhoging (37,2 ongeveer), mijn hoofd voelt nog steeds koortsig.Ik kan me niet concentreren en heb nergens zin in, mijn bovenbenen voelen zeer zwak aan, gewoon: ik moet me naar het werk slepen en kan niet meer presteren, ben vlug moe en lig om 22u al in mn bed ipv 24u vroeger.

Ik weet nu dat die dingen van twee en negen jaar geleden waarschijnlijk depressies waren. Maar nu kan het volgens mij geen depressie zijn want ik heb geen diaree en dat had ik vroeger doorlopend (maanden aan een stuk).

Ik ben ten einde raad, mijn moeder heeft 15 jaar geleden zelfmoord gepleegd en er spookt door alles door mijn hoofd.Ik versta dus echt niet waarom ik nu weer al verschillende weken een continue koortsig(warm) gevoel heb in mn hoofd.Het mag buiten ijskoud zijn, mijn hoofd blijft gloeien, de ganse dag door,weken aan een stuk, ik kom gewoonweg zot.

Ik weet wel dat je zal zeggen dat ik opnieuw een HIV test moet doen maar ik kan dat niet aan.

Bedankt om te willen luisteren, ik vind het prachtig dat jullie zoveel mensen kunnen helpen.

Prettige feesten en gelukkig nieuwjaar

Kurt

• Milica

Waarom niet gewoon testen? Ben je van al die onzekerheid af, zo leven is toch ook niks….?

• Gaby

Ga nou gewoon testen, je maakt je zelf helemaal gek!

Ik merk gewoon aan de manier hoe je schrijft dat het niet goed met je gaat (geestelijk)

Kom Op en doe die test hoor, ik ben ook heel erg bang, net als jij.

Ik ben een zombie door de angst, maar heb me afgelopen maandag laten testen,

omdat ik 7 maanden in paniek angst en ziekte zit, ik ben het zat.

En ik denk echt niet dat jij door beffen hiv hebt

Ik weet zeker dat er niks aan de hand is

Ga alsjeblieft testen!

Groetjes Gaby

• kurt

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden maar een positieve uitslag zou ik echt niet aankunnen, ik denk dat ik me zou van kant maken, zucht…

Life sucks

• Gaby

Je bent niet positief echt niet, ga nou maar gewoon.

Je zal zien je zal je beter voelen kom op!kurt schreef:

• ievie

Hoi Kurt,

maar zo kun je toch ook niet door? Ik weet precies hoe je je voelt. Ik ben ook al zes maanden bezig met de gedachte dat ik weleens besmet zou kunnen zijn (lees mijn verhaal van een paar weken geleden) en heb 2 weken geleden weer (voor de vierde keer) een negatieve test gehad op 6 maanden. Op dit moment denk ik nog steeds dat ik het heb met als gevolg dat ik al een 2 maanden bij een psycholoog loop. Risico wat jij beschrijft word door de experts beschreven als een verwaarloosbaar risico. Zeer waarschijnlijk zijn al jouw klachten psychisch als je op 3 maanden negatief getest bent. Je wilt niet weten wat voor klachten ik allemaal nog heb. Door stress kun je kilo's afvallen, vermoeidheid kan ook door stress komen. Je bent er waarschijnlijk zo mee bezig dat je veel van je kostbare energie eraan geeft. Ik weet dat het voor jou niet makkelijk is om een test te doen, misschien is het ook een optie om het hier met je huisarts te hebben. M.i. heb je in principe twee mogelijkheden:

1. Je doet geen test en je blijft in onzekerheid lopen en je doet al je klachten af dat het een HIV infectie is. Je voelt je rot en je ziet je leven als een last.

2. Je doet wel een test.

Uitkomst is negatief, joehoe, jipperdepippie voor jou. Klachten zijn dus niet HIV gerelateerd, maar stress/“psychisch”. Als je met de gedachte blijft zitten dat je mogelijkerwijs toch HIV hebt, dan raad ik je aan om naar een psycholoog toe te gaan, hij/zij kan je via therapie grotendeels van je klachten af helpen, misschien nog met behulp van medicijnen.

Stel, en dan met de nadruk op stel, want ik verwacht niet dat je het hebt. Je bent HIV-besmet, dan is dat inderdaad vreselijk. Maar als je het nu al hebt, dan zal dat toch een keertje uitkomen. Wil je dan de komende jaren in spanning zitten met de gedachte van “ik heb het” en elk klachtje dat je hebt op HIV gooien? Ik bedoel als je echt HIV hebt, komt dat een keer uit. Ik heb de instelling van, laat ik het dan nu maar meteen weten. Als je er eerder bij bent kun je hier in Nederland goede professionele hulp krijgen met medicijnen.

Succes en sterkte toegewenst.

• kurt

Nee, ik denk dat ik het heb opgelopen doordat ik mij oraal heb laten verwennen; ik ken geen andere (geslachts)ziekte die dezelfde symptonen heeft als ik nu ervaar.

Geef toe: 10 maand is enorm lang en het verbeterd niets, wat ik ook doe (veel slapen, vitaminen eten, st-janskruid, echinacea, vers fruitsap).

Ik zit op mijn werk en 's avonds zeker per dag 3 à 4 uur alle sites zoals “the body” en “aidsmed” te lezen en dit nu al maanden lang.

Ik ben vermagerd in gezicht, op armen en benen, al mijn kleren zijn te groot en oksels en liesstreek voelt onconfortabel en soms pijnlijk sinds een aantal maanden.

Dit kan toch niet allemaal van stress enzo komen.

Alvast bedankt voor jullie medeleven

Groetjes

• Nick

Hey Kurt..

Ik had hetzelfde probleem als jij. Meisje gebeft en ik dacht en ik wist zeker dat ik HIV had (hoewel die kans ‘verwaarloosbaar’ word genoemd.) Ik was continue op internet aan het zoeken naar nieuwe info. Steeds ontdekte ik weer nieuwe symptomen bij mijzelf. Spierpijn, nachtzweten, uitslag, klieren opgezet in keel, lies en oksels, candida, vocht ophoesten enz enz….noem maar op. Ik dacht ook: Dat kan toch niet allemaal van de stress komen !!!

Uiteindelijk heb ik me laten testen en dat was dus negatief. Een deel van de klachten was toen meteen over. (ook zo wonderbaarlijk !!!) Nu heb ik nog steeds een aantal lichamelijke problemen en soms twijfel ik dus zelfs nog aan de uitslag van de HIV test !!! (Hoe gek kun je jezelf maken ?!?!?)

Van stress kun je echt alle lichamelijke klachten krijgen. Daarnaaast ga je overal opletten waardoor er juist die specifieke klachten ontstaan. Je gaat je van alles inbeelden ongelofelijk !!

Ik heb heel veeel gelezen over HIV, maar nog nooit dat een man door gepijpt te worden HIV heeft gekregen….dus….Je hebt het niet !!! Volgens mij is het allemaal STRESS !!! dus laat je testen….enige manier, want zo laat je je leven verpesten…

SCCS…nick

• Edwin

Beffen en pijpen zijn minimale van het minimale op risicogebied.

Er is een zeer grote kans dat al je klachten veroorzaakt worden door je eigen angst en stress.

• kurt

Beste John,

Ik heb een vraagje: ik zit veel te surfen en kwam vorige week de site “http://www.aidsmeds.com/” tegen. Ik vroeg mij af of de deze site kende en ofdat de informatie die daar gegeven wordt, wel betrouwbaar is.

Ze spreken daar bv over oraal zonder kondoom(gepijpt worden), dat er nog nooit iemand op die manier besmet is geraakt. Op andere sites staat dan dat dit wel kan gebeuren.

Ik weet niet meer wie ik moet geloven want ik denk zelf op die manier besmet te zijn (zie mijn post van vorige week).

Met vriendelijke groetjes,

Kurt