help john

• luna

Hoi john,

ik hoop dat je een paar vragen wilt beantwoorden:

ik ben door een naald geprikt, helaas al een week geleden en toen dacht ik ah, valt wel mee, naar nu maak ik me toch wel zorgen.

Als je door een naald bent geprikt , die zeker weten zo'n 5 a 10 min buiten lag, en ik daarna geen echt bloed had.(ik zag wel een beetje vocht, maar weet dat ook niet helemaal , ik probeerde het af te vegen,maar het bleef ook gewoon zitten dus denk niet dat het bloed was, of kan dat misschien oppervlakkig zijn ofzo??)

is de kans dan nog steeds 0,3%?

Ik heb daarna in mijn hand geknepen om te kijken of het ergens bloeden, maar ik kon niks vinden, zegt dat ook nog iets??

O en nog een vraag maar daar heb ik geen ervaring mee,als je een naald of een scheermesje in water legt, is het dan na een paar min. nog steeds besmettelijk??

ajuus, luna

• luna

hoi john,

ik zou nog 1 vraagje voor een vriend vragen maar was die vergeten:

Als je hiv besmet bent en je krijgt die huiduitslag, is dat dan een huiduitslag die maanden kan blijven of gaat het binnen een bepaalde tijd weer weg?

Weet niet of dit per persoon verschilt of dat er in ieder geval een soort patroon in zit.

ajuus, luna

• luna

Il je aub mijn vraag beantwoorden??

• Edvin

> Als je door een naald bent geprikt , die zeker weten zo'n 5 a

> 10 min buiten lag, en ik daarna geen echt bloed had.(ik zag

> wel een beetje vocht, maar weet dat ook niet helemaal , ik

> probeerde het af te vegen,maar het bleef ook gewoon zitten

> dus denk niet dat het bloed was, of kan dat misschien

> oppervlakkig zijn ofzo??)

> is de kans dan nog steeds 0,3%?

> Ik heb daarna in mijn hand geknepen om te kijken of het

> ergens bloeden, maar ik kon niks vinden, zegt dat ook nog

> iets??

Als je je prikt aan een naald en deze raakt een ader, dan moet er wel bloed naar buiten komen. Helemaal als je dit even stimuleert. Als er dan nog geen bloed komt is er geen ader geraakt.

Hiv kan alleen jou besmetten als het in je bloedbaan komt (in dit geval), dat is zo te lezen niet zo en daarom is er dus ook geen kans op overdracht.

Daarnaast is het zeer onwaarschijnlijk dat het virus na 5 tot 10 minuten noch actief is.

> O en nog een vraag maar daar heb ik geen ervaring mee,als je

> een naald of een scheermesje in water legt, is het dan na een

> paar min. nog steeds besmettelijk??

Het Hiv virus bedoel je ?

Je mag er vanuit gaan dat na ongever 2 minuten het virus niet meer actief is.