vraag

• anoniem

Hoi John,

Ik heb je reeds eerder gemaild. Even gerustgesteld, doch de angst duikt terug op. Ik werd gevingerd door een jongen. Nu denk ik steeds aan het feit dat hij misschien een wonde of bloed aan zijn hand had, ook al is dit enkel een hypothetische stelling. Wat als er me iets ontgaan is, denk ik dan. Wat als hij net ervoor een wondje opliep? Wat als hij een korstje op z'n hand had en dit openging tijdens het vingeren? Wat als daar bloed uitkwam? Ik ging reeds ten rade bij de veilig vrijen lijn ( 2X ) en deze zeiden dat ik met niet ongerust hoefde te maken. Verder gebeurde er niets. Ik ging naar een psycholoog en deze raadde me af om een test te doen daar ik hypochonder ben.

Kun je me helpen deze denkspiraal te doen omkeren of heb je andere raad?

Bedankt

• Edvin

Dag dag…

ookal had die jongen een klein wondje welk bloedde, dan nog is dat te weinig voor een echt reeel gevaar. Er moet echt een behoorlijke hoeveelheid bloed aanwezig zijn wil er sprake zijn van overdracht, en die hoeveelheid moet je opgevallen zijn.

Geen zorgen lijkt mij zo..

• anoniem

Bedankt voor je antoord Edwin. Maar wat bedoel je met een behoorlijke hoeveelheid en hoe zou dat opvallen?

Ook bedankt oor je snelle antwoord. Ik denk dat ik, zoals velen, niet genoeg inzicht heb in de mogelijkheid van overdracht of niet.

Volgens jou heb ik dus ook geen risico gelopen en moet ik me niet laten testen?

Heb ik veilig gehandeld?Edvin schreef:

>

> Dag dag…

>

> ookal had die jongen een klein wondje welk bloedde, dan nog

> is dat te weinig voor een echt reeel gevaar. Er moet echt een

> behoorlijke hoeveelheid bloed aanwezig zijn wil er sprake

> zijn van overdracht, en die hoeveelheid moet je opgevallen

> zijn.

>

> Geen zorgen lijkt mij zo..

• Edvin

Met een behoorlijke hoeveelheid bedoel ik een hoeveelheid welk duidelijk zichtbaar is. Niet zomaar 1 of 2 druppels.

Zoals je het in je 1e posting beschrijft is er geen reden tot zorg.

;-)

• anoniem

Dus bijvoorbeeld door een wonde van een mes of zo, die vers is en hevig bloedt?

nogmaals thanx