HELP

• anoniem

Hoi edwin of john,

ik heb een vraag.

Ik heb net in de winkel een hobbypakket gekocht en nu heb ik mij in mijn vinger gesneden (een kleine snee van een halve cm ofzo) , toen ik in die bak keek zag ik dat er een soort van mesjes (om folie mee weg te krassen,is geen dubbelmesje ofzo)) los in lag.

er waren nog andere mensen in die bak an het kijken,

Als ik me nu aan dat mesje of aan het papier heb gesneden , en iemand anders ook kan ik dan nu hiv hebben????????????

het is geen diepe snee er kwam ook geen bloed uit, maar doet wel een beetje pijn.

ik hoop dat 1 van jullie deze vraag wil beantwoorden want ik ben echt heel erg bang.

Ik weet niet of het uitmaakt dat het maar een halve cm groot is??

groetjes van anoniem.

• Edvin

Kijk maar even op: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=248&i=16027&t=16027

puntje 1 en 2.

Geen zorgen dus…

• anoniem

Maar edwin, maar als iemand anders zich daar aan had gesneden ,dan hoeftdaar helemaal geen 1 a 2 minuten tussen gezeten hebben.

En ik heb ook niet gebloed,maar wel een snee.

nog steeds geen risico???

groetjes van anoniem

• anoniem

Auteur: anoniem (—.direct-adsl.nl)

Datum: 23-10-2006 18:33

Maar edwin, maar als iemand anders zich daar aan had gesneden ,dan hoeftdaar helemaal geen 1 a 2 minuten tussen gezeten hebben.

En ik heb ook niet gebloed,maar wel een snee.

nog steeds geen risico???

groetjes van anoniem

• Edvin

Er is (in theorie) een mogelijkheid op overdracht.

Stel dat iemand met Hiv voor jou zich aan het mes gesneden heeft en een redelijke hoeveelheid bloed heeft verloren (meer dan enkele druppels). Dan moet jij binnen 2 minuten je ook aan dat mes snijden en wel diep genoeg dat je ook direct bloedbanen opensnijd. Alleen dan is er een mogelijke kans op overdracht. Onthou echter wel dat door jouw bloeden het moeilijk is voor het virus in je lichaam te komen.

Zeer onwaarschijnlijk allemaal dus.

• anoniem

hoi edwin,

je schrijft :hDan moet jij binnen 2 minuten je ook aan dat mes snijden en wel diep genoeg dat je ook direct bloedbanen opensnijd.

omdat ik niet echt bloed heb gezien,is dit dan het geval??

en je schrijft:Onthou echter wel dat door jouw bloeden het moeilijk is voor het virus in je lichaam te komen.

Tja, ik heb dus geen bloed gezien (alleen een snee een minuut of 2 later,maarwas wel gesloten. toen ik de huid een stukje opentrok ging het pijn doen maar de snee was gesloten en 2 minuten later zag ik dus geen bloed.

anoniem

• Edvin

Als je je snijdt er er komt geen bloed, ook niet na enkele minuten, dan is de snee oppervlakkig en heeft het geen aderen geraakt. Dan is er dus ook geen mogelijkheid tot overdracht, want dat kan in dit geval alleen van bloed - bloed zijn.

• anoniem

DANK JE WEL!