overdracht

• mathy

hoi,

ik heb pas 8wk test laten doen en uitslag was negatief.

ik was erg blij en ik las ook verhalen van kurt en john dat de uitslag van 8 weken wel hoog betrouwbaar was.

ben die avond met mijn vriendin wat gaan drinken en daarna zijn we in bed beland en 2 keer sex gehad zonder condoom en voorspel(oraal)

Heb beide keren niet in haar klaargekomen maar vlak voor ik klaarkwam uitgetrokken en op haar borsten gespoten.

Aangezien die 8wk test niet 100% betrouwbaar is en ik per ongeluk 2 keren zonder condoom contact heb gehad met mijn vriendin begin ik me erg zorgen te maken.

afgelopen 8 weken hadden we altijd met condoom omdat ik bang was (ben namelijk vreemdgegaan,ook tijdens dronkenschap)maar dit keer waren we beide dronken dus zijn we het helemaal vergeten.

mocht het zo zijn dat er late seroconversie optreedt en dat ik toch besmet ben, ik de kans groot voor mijn vriendin dat ze ook besmet is van die beide keren (beide keren coitus interuptus).

ik heb echt zoveeeeeeel spijt dat het nu zo is gegaan maar kan het aan niemand kwijt…behalve deze forum…

ik ga zowieso na 12 wk weer testen maar ik maak me zoveel zorgen om haar….

wat kan ik doen john?

• mathy

sorry was vergeten te melden dat er na die 8wk test totaal 3 keer sex was geweest zonder condoom waarvan 1e keer zijn we gestopt zonder klaar komen en 2 andere keren coitus interuptus en op haar borsten gespoten.

ik maak me nu ook zorgen omdat ze na die 3e keer sex opeens last kreeg van hevige krampen in haar baarmoeder.ik weet neit of het te maken kan hebben met evt aids symptonen….

ik voel me zo down..was na die 8wk negatieve uitslag ff blij maar na die 3 keer onveilig contact ben ik net zo bang als ervoor aangezien ik nu mijn vriendin ermee heb betrokken….

wat heb ik in godsnaam gedaan………

• John.

Hoi mathy.

Je neg. hiv-test 8 weken na dato laatste risico is zeer bemoedigend.

De kans dat een latere hiv-test een andere uitslag zal tonen is zeer minimaal (waarmee ik je de “12 weken test” niet wil afraden, be sure…)

Waarom niet praten over je angsten met vriendin…

Theoretisch (hier bedoeld: Denk niet dat het voor jou van toepassing is omdat ik geloof dat je geen hiv-infectie hebt) is het wel zo dat iemand die recentelijk geinfecteerd is met hiv in bijna alle gevallen zeer veel meer infectieus (besmettelijk) is bij onveilige sex. Dat komt omdat in de eerste weken tot maanden er nog geen of onvoldoende antilichamen zijn geproduceerd om hiv-replicatie beduidend te onderdrukken. Gevolg: Een niet zelden “astronomische” hoge viral load (dikwijls zelfs hoger dan bij een full blown aidspatient) welke geassocieerd is met een sterk verhoogde besmettelijkheid (bij onveilige sex.)

Groeten John.

• mathy

beste John,

echt bedankt voor je snelle reply.

ik kan niet praten met mijn vriendin hierover aangezien in een slippertje heb gemaakt en om dat jusit te verzwijgen heb ik al die 8wk gelogen dat ik pijn had aan mijn penis etc om toch met condoom te kunnen vrijen.

maar na die uitslag en reactie van kurt en jou was ik zo blij en we hadden teveel gezopen blijkbaar…je kan nooit alcohol de schuld geven voor je eigen fouten maar ik voel me nu gewoon zo klote dat ik zo stom ben geweest ondanks die negatieve testuitslag onveilig heb gevreeen.ik kan het nu niet meer terugdraaien dus ik zal er maar mee moeten wachten totdat ik 12 wk uitslag binnen heb..das pas 13 nov..duurt nog een poos..ik weet niet hoe ik me tot die tijd meot gaan bezighouden..

als ik je laatste stuk lees, betekent het dus mocht het zo zijn dat ik besmet ben dat de kans dat ik mijn vriendin zou besmetten lager is dan wanneer de infectie recentelijk is?maakt het trouwens ook uit(wat in mijn geval was) voor kans op besmetting of je binnen of buiten klaarkomt?ik ben namelijk beide keren buiten klaargekomen en 1 keer gewoon gestopt.Ik hoop dat de uitslag van 8wk zelfde zal blijven tot wk 12, maar aangezien die 8wk uitslag geen 100% zekerheid geeft, ontstaat bij mij meer onzekerheid en zeker na die 3 onveilige vrijpartijen…

voel me ene kant schuldgevoelens en andere kant angst voor het feit dat ik mijn vriendin evt heb besmet…

• mathy

ben trouwens vergeten te vragen.

zoals ik eerder had vermeld heb ik mijn sneltest laten doen bij een instantie die Medimark heet.het heeft in nederland paar vestigingen.

heb ze gevraagd naar soort test die ze doen, en die zijn naar hun zeggen gelijk aan die testen die bij GGD worden uitgevoerd.

weet jij meer over Medimark?ze zijn eigenlijk een bedrijf dat bloedonderzoeken uitvoert met name voor verzekeringen etc,,

ook al is mijn uitslag negatief, ik vraag me af of ze daadwerkelijk dezelfde testen uitvoeren voor hivtest.

als ze dezelfde testen doen waarom staan ze dan niet bekend bij soaaids sites?

ik heb het nr gekregen van medewerker van GGD aangezien ik neit bij hun terecht kon voor snel hiv test en als alternatief bood ze me Medimark aan en naar haar eigen zeggen was de test zelfde.zegt de naam Medimark je wat John?

• John.

Hoi mathy.

Ik denk (hoewel ik niet alle ins- en outs ken) dat het wel snor zit met de test die je noemt en je (met “astronomisch” grote waarschijnlijkheid) geen hiv hebt.

Probeer je op die gedachte te richten en - als je het per se niet kunt laten zorgen te maken - bewaar die spanning dan voor het kleine uurtje/ halfuurtje als je moet wachten op de uitslag van de tweede sneltest 12 weken na dato.

Correctie op jouw interpretatie:

Iemand die recentelijk is geinfecteerd is, zoals gezegd, bijna altijd sterk verhoogd besmettelijk, en dat kan tot maanden (soms tot een half jaar) na dato infectie zo zijn.

Maar ik denk stellig dat zulk scenario niet voor jou van toepassing is.

To be safe, blijf het condoom nog wel gebruiken…

Groeten John.

• mathy

beste John,

erg bedankt voor je bemoedigende woorden/reactie.

ik ga proberen tot wk 12 afleiding te zoeken maar aangezien ik mijn vriendin dagelijks zie/spreek is het moeilijk om die 3 onveilige contacten + slippertje uit hoofd te zetten.

Ik ga proberen positief te denken en zal aan je zin “Ik denk (hoewel ik niet alle ins- en outs ken) dat het wel snor zit met de test die je noemt en je (met ”astronomisch“ grote waarschijnlijkheid) geen hiv hebt.” denken.

dan hopen dat je met astronomische waarschijnlijkheid doelt op het feit dat de kans groot is dat de uitslag na 12wk eveneens negatief zal zijn als wk 8.

ik wou dat het al 12weken was, dan kon ik daar gaan stressen..voor een half uur tot 3 kwartier..ik hou je iig op de hoogte..

je had trouwens niet beantwoord op mijn vraag of het qua kans uitmaakt of je in de vagina klaarkomt of erbuiten?ik heb bij mijn 2van de 3 onveilige contacten 2 keren op haar borst gespoten en 1 keer gewoon gestopt voor zaadlozing omdat we moe waren.vroeg me gewoon af of het minder risico op hiv is ipv klaarkomen in de vagina.