vraag voor John

• anoniem

Beste John,

Op mijn vraag of je risico loopt om bij het vingeren door vaginaalvocht dat via de hand in kontakt komt met de eikel besmet kunt raken met HIV ontving ik de volgende reactie van Edwin:

"Zou je na dit intern vingeren direct over je eikel wrijven, dan is er ook een minieme

kans op overdracht mits dit allemaal binnen 2 minuten plaatsvindt."

Hieruit maak ik op dat er bij direct kontakt wel degelijk risico bestaat om HIV op te

lopen.

Hierover de Aids Soa Infolijn greaadpleegd; waarbij mij werd verzekerd dat wanneer er vaginaalvocht via de handen aan je eikel komt er sprake is van een verwaarloosbaar risico.

(je kunt door vingeren wel een soa oplopen, wanneer je met je vingers direct daarna je penis aanraakt)

Vindt het persoonlijk zeer vervelend dat ik door het antwoord van Edwin aan het twijfelen wordt gebracht.

Ook al omdat in eerste reactie door hem werd medegedeeld dat vaginaalvocht geen HIV zou bevatten (een foutje)

Zou het fijn vinden als je zou kunnen bevestigen of het standpunt van de

Aids Soa Infolin correct is, om de twijfel hierover bij mij weg te nemen.

• John.

Hoi anoniem.

Geen reeel risico.

En wat de minieme kans betreft die Edwin duidt: Pas als het slijmvlies (binnenkant voorhuid/ eikkel en dan met name uitgang pisbuis) ontstoken is/ zichtbaar beschadigd is (bijvoorbeeld een soa als herpes, etc.) is intensief wrijven met vaginaalvocht over dat gekwetste slijmvlies een risicootje voor hiv-infectie.

In de praktijk is echter nooit duidelijk geworden dat op deze wijze hiv-infectie is overgebracht, maar ALLEEN als genoemde factoren spelen, wordt een klein risico reeel geacht.

Dus… VIRAAL (en RUIME hoeveelheid) vaginaalvocht, dat direct/ VRIJWEL DIRECT, KRACHTIG of LANGDURIG wordt ingewreven in GEKWETST/ ONTSTOKEN slijmvliesgebied.

Let op de woorden geschreven in hoofdletters.

Groeten, John.

• anoniem

John,

Bedankt voor je uitleg