Mijn vraag is volgende mijn vrouw en ik zijn nu 14 jaar samen maar ze vertelde me laatst dat ze vlak voor onze relatie onveilig gevreen had met iemand (enkele malen met de zelfde) is het nu raadzaam een HIV test te laten doen. b.v.d
Hoi anoniem.
De kans op hiv-infectie, per onveilig sexueel contact met iemand met onbekende serostatus is, hoewel zeker niet afwezig, erg summier.
Daar naast, in geval van onbehandelde hiv-infectie, zal hiv-infectie doorgaans na 8 - 10 jaar tot ziekteverschijnselen en aids leiden. Bij een minderheid duurt het langer dan 10 jaar. In zeer weinig gevallen langer dan 15 jaar.
Dat je vouw, naar ik aanneem, thans 14 jaar na dato, geen ziekteverschijnselen heeft ontwikkeld die te associeren zijn met gevorderde hiv-infectie/ aids, pleit ook sterk voor de waarschijnlijkheid dat van hiv-infectie geen sprake is.
Hoe onwaarschijnlijk hiv-infectie ook is, alleen een hiv-test kan een klip en klaar antwoord geven, en daarmee maximale zekerheid.
Als je/ jullie dat nodig hebben voor de gemoedsrust en om zeker te weten hoe de vork in de steel zit, overweeg/ doe dan een hiv-test.
Ik denk dat je/ je vrouw echter niet in de rats hoeft te zitten: Kans dat er wat hiv betreft nix aan het handje zal blijken, is “astronomisch” groot.
Groeten, John.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?