Hallo,
Ik heb een stomme fout gemaakt. 4 dagen voordat ze me bij de GGD getest hebben op chlamydia en gonorroe heb ik een seksueel contact gehad (dus zonder condoom) met mijn nieuwe vriendin. Van haar weet ik dat ze geen hiv, hepatitis en syfilis heeft (want dat heb ik laten testen van te voren), maar ik weet niet of ze chlamydia of gonorroe heeft.
Nadat ik met haar naar bed ben gegaan kreeg ik meteen last van branderigheid en geirriteerdheid bij het plassen of daarna. Ook voelt mijn rechterbal niet echt prettig aan. (maar er zit geen ontsteking aldus mijn huisarts) Een keer per dag heb ik ook een beetje waterige afscheiding.
4 dagen na dit seksueel contact met mijn nieuwe vriendin heb ik me dus laten testen bij de GGD op chlamydia en gonorroe (maar dit had dus te maken met een ander seksueel contact dat ik daarvoor heb gehad, dus een seksueel contact met iemand anders dan mijn nieuwe vriendin) en durfde ik niet te praten over dit seksuele contact met mijn nieuwe vriendin. De GGD weet dus niets van dit laatste contact. De uitslag van de test op chlamydia en gonorroe was overigens negatief.
Omdat de klachten toch bleven aanhouden ben ik vervolgens naar de huisarts gegaan en heb ik daar toch maar mijn verhaal gedaan. Eerst durfde ik het niet omdat ik me ervoor schaamde. De huisarts heeft mijn urine gecontroleerd (geen urinebuisontsteking, mijn rechterbal gecontroleerd (geen ontsteking) en heeft me op mijn aandringen maar een antibioticakuurtje gegeven. Deze 5 daagse kuur heb ik inmiddels afgemaakt maar heeft totaal niet geholpen. Ik ben hierna weer terug geweest naar de huisarts en die zegt tegen mij dat als je 4 dagen na dit seksuele contact bij de GGD bent getest geworden op chlamydia en gonorroe en dit negatief is je dit dan ook niet hebt. Hij zegt zelfs dat chlaymdia en gonorroe als je het bij een seksueel contact oploopt soms al zelfs na enkele uren (12 uren of zo) is aan te tonen.
Heeft mijn huisarts gelijk? Hoe kan hij dan dit zo zeker weten? Ik heb afscheiding, branderigheid tijdens en na het plassen en mijn rechterbal voelt onprettig aan. En toch vind hij het niet nodig om me te laten testen op chlamydia of gonorroe. Ik kan natuurlijk ook nu niet meer zo makkelijk naar de GGD stappen, want ik ben niet eerlijk geweest tegen hen. Kan ik me op een andere manier laten testen op chlamydia of gonorroe, ik bedoel anders dan bij de GGD of de huisarts? Ik woon in Roermond. Is daar iets mogelijk om me op een andere manier te laten testen als dat nodig mocht zijn?.
Ik zit er echt mee in mijn maag. Zeker omdat ik ook een nieuwe vriendin heb. Ik weet het: ik heb er echt een puinhoop van gemaakt.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met dit probleem.
Heel veel groeten,
Thijs