Please help

• Rianne

Beste John/Edwin,

Ik wil jullie vragen even naar mijn verhaal te kijken!

De laatste tijd heb ik wat symptomen gehad waar ik me zorgen om maak!

Zo heb ik last gehad van spierpijnen die soms hevig waren maar ook in mindere mate aanwezig was.

Ook heb ik last gehad van een soort opgezet gevoel in de liezen. Heb hier gevoeld naar opgezette klieren maar die kon ik niet vinden. Wel zijn mijn klieren in de hals opgezet. Niet extreem maar voel toch 2 kleine bultjes aan beide kanten. De 1 iets minder dan de ander! Waar ik verder last van heb gehad was diarree….Dit was dan 2/3 dagen en dan weer over. Zo nu en dan kwam het weleens terug. Het is 1 keer zelfs zo geweest dat mijn diarre zwart/groen van kleur was.

Ook ben ik weleens wat moe geweest maar was er geen sprake van extreme vermoeidheid. Plus wel eens een soort van verhoging. Dan kreeg ik een superwarm gevoel in mijn gezicht.

Ik heb wel veel stress gehad!Veel kopzorgen wat betreft hiv en veel drukte met school en werk. Kan dat hier ook mee te maken hebben?

Waar ik geen last van heb gehad is langdurige koorts, misselijkheid, gewichtsverlies, rode vlekken,braken, keelpijn,nachtelijk zweten!

Ik maak me erg veelzorge hierover….Denk wel 10 keer per dag of ik eventueel besmet ben en soms beschouw ik mezelf al als iemand met HIV.Blijf er maar over malen.

Ik weet dat ik me moet laten testen maar dat durf ik echt niet. Ben zo bang voor een positieve uitslag.

groetjes

• John.

Hoi Rianne.

Je zegt niets over wel of geen risico gelopen voor hiv-infectie.

Dat is nu juist de crux. Want: Men kan hiv-geinfecteerd zijn zonder of zonder noemenswaardige klachten of wel met duidelijke klachten in het begin.

Evenzo kan men geen hiv-infectie hebben en door veel stress (of andere oorzaken) klachten ontwikkelen die sterk overeen kunnen komen met die van een symptomatische primaire hiv-infectie.

Jouw klachten kunnen heel goed voortkomen uit stress en spanning.

Bottomline is wel dat dit nog nix zegt over wel/ geen hiv-infectie. Indien risico, dan kan alleen een hiv-test met zekerheid 12 weken na dato een antwoord geven.

Indien geen risico, mag je er stellig vanuit gaan dat je geen hiv-infectie zult hebben.

Groeten John.