Vingeren

• John3

Beste John of Edwin,

Ik heb een vraag waar ik me nogal zorgen om maak,

Ik ben vandaag op een sexparkeerplaats geweest waar ik sex heb gehad met een man, hij heeft mij gevingerd ( ik man ) Niet diep alleen een beetje erover heen gevreven en ligt er in gedrukt misschien niet helemaal naar binnen.

Nu ben ik erg bang dat ik iets heb opgelopen het is weer wat te ver gezocht misschien.

Ik ben bang dat hij een sneetje of iets aan zijn vinger had wat is open gegaan door het wrijven.

Ook heb ik zalf tegen aambeien wat ik inwendig een klein iets van heb volgens mijn huisarts (sorry voor de vieze informatie).

Is er een kans dat ik zo iets heb opgelopen?

• John3

Sorry ben wat vergeten er bij te zetten, ook heb ik een beetje een rode en gevoelige huid bij mijn kringspier of hoe je dat ook noemt.

• John3

kan iemand me please wat vertellen

• John.

Hoi John3

De anus zelf en ook de binnenwand van de kringspier is niet echt slijmvlies maar een dunne huid. Hiv kan niet door de onbeschadigde huid heen. Als anushuid/ kringspier licht beschadigd is, bijvoorbeeld kloofjes/ frissuren of een kleine aambei, dan zou er toch veel bloed of sperma mee in aanraking moeten komen (en in behoorlijk wrijvingscontact.) Dat de vingerende persoon een bloedend wondje zou hebben gehad is al weinig waarschijnlijk en dat er echt veel bloed zou hebben gevloeid… Nope. Toch echt beren op de weg (die er niet zijn) durf ik wel te veronderstellen. IETS ANDERS is als iemand met een bloedende vinger of een vinger kleddernat van vers sperma dieper in je anus gaat, dus ruim VOORBIJ de kringspier (in de endeldarm.) Daar bevindt zich zacht slijmvlies weefsel en daar vormt bloed/ sperma/ vochtvocht wel een reeel rsico daar dit slijmvlies als een “spons” hiv-virulente lichaamsvloeistoffen kan opnemen.

Groeten John.

• John3

Bedankt John het stelt me gerust.

Ik heb nog een ander vraagje als je nog tijd hebt dat je daar misschien een antwoord op kan geven.

Als je gepijpt word en het word iets te ruw gedaan met tanden bv waardoor er plekjes op de pik komen, is dit een risico voor de gene die gepijpt word?

• Peter

Hoi John, dit is nou waar ik me wat druk over maak. Ik had hetzelfde, maar zonder dat iemand met de vinger naar binnen is geweest. Als het al om een vloeistof zou gaan, was het wat vaginaal vocht dat de prostituee van haar vagina naar mijn anus heeft verplaats om mijn anus te stimuleren. Dit in relatie tot een eerder verhaal over niet goed functionerende lagerhanscellen (genetische afwijking?), is er dan nog een ander afweermechanisme. Zo nee, is het vocht dan na 1 of 2 seconden niet meer infectieus en is het gewoon te weinig hiv virulente vloestof om zo een infectie te bewerkstelligen? Wat is jouw mening hierover. De expert die ik eerst geloofde, trek ik nu enigzins (helaas) in twijfel na het nadenken over die langehanscellen. Ik hen me al hele lange tijd aan het druk maken en ik dacht dat ik het niet zou overleven met al die stress.

Wat is verder je mening over een hiv test doen na 6 weken…..zou er wel een gerustelling moeten zijn dan, maar nog niet helemaal, klopt. ja ik weet het, de keus is aan mezelf.

• Peter

Hoi John,

Begrijp ik het dus goed dat in dit geval het virus niet door die anushuid kan als er geen wondjes etc aanwezig zijn? Sorry voor de vraag nog eens, ik maak me erg druk over vaginaal vocht op de anus. U heeft er meer verstand van als ik met de waarschijnlijk verkeerde interpretaties. Dus vaginaal vocht indirect op de anushuid, zonder daadwerkelijk wrijving ( alleen beetje stimuleren) en zonder binnendringen maakt hiv overdracht niet mogelijk? En een beetje vaginaal vocht is gewoon te weinig om schade toe te brengen? Daarom is bij onbeschermde vaginale gemeenschap de kans ook zo klein ondanks veel vaginaal vocht? Thanks John!