afgegleden condoom

• cris

John een vraagje,

Ben bij een prosituee geweest en heb geneukt met condoom.

Alleen toen ik mijn penis uit haar haalde ( uit de vagina) zag ik dat de condoom alleen nog om mijn eikel zat. Bleef aan de achterkant van mijn eikel zitten. Dus achter de rand van de eikel. De eikel is bedekt gebleven. Er kan dus vaginaalvocht op de huid achter de eikel zijn gekomen. Ik bedoel dus op de huid die je ziet als je je voorhuid naar achtertrekt. Ik zag geen beschadigingen op dit deel van de huid.

Kan het hiv virus door die huid heen????

Ben nogal in paniek.

alvast bedankt.

cris

• Edvin

De huid op de stam van de penis is te dik voor passage van het Hiv virus. Als de eikel bedekt was is er geen gevaar..

• John.

Hoi Cris.

Je schrijft: “Ik bedoel dus op de huid die je ziet als je je voorhuid naar achtertrekt.”

Ik neem aan dat je dan de binnenkant van de voorhuid bedoeld.

Hier kan hiv-virus wel door heen omdat er zich langerhans cellen bevinden in dit slijmvliesgebied (hiv kan deze cellen infecteren en door deze cellen getransporteerd worden naar het lymfesysteem.) ECHTER, omdat je geen beschadigingen hebt ontdekt (en wel hebt gekeken) is het niet gemakkelijk om zo geinfectreerd te raken met hiv TEMEER omdat contact met vaginaalvocht vermoedelijk heel kort heeft plaatsgevonden bij het uihalen van je pik, waarbij condoom gedeeltelijk is afgegleden. De precieze details van hoe en wat er nou heeft plaatgevonden zijn voor mij niet te weten, maar genoemde zaken maken risico voor hiv-infectie (als de vrouw in kwestie al geinfecteerd zou zijn) zeer minimaal (veel kleiner dan als je de hele rit zonder condoom zou hebben gedaan.)

Rockharde zekerheid kan een hiv-test je geven 12 weken na dato, maar de kans dat er (bij dit voorval) geen hiv-infectie is overgebracht is zeer waarschijnlijk, grenzend aan zeker.

Groeten John.