reden tot paniek?

• anoniem B

Beste J,

Ik zit in een verwarrende en verontrustende situatie.

Mijn vriend heeft afgelopen week een zelfmoordpoging gedaan. Dit is niet gelukt. Hij is nu opgenomen in een psyschiatrische instelling.

Tegelijkertijd deze week heb ik met griep in bed gelegen. Ik had koorts (niet de hele dag overigens 3 dgn totaal), koude rillingen, veel spierpijn, hoofdpijn, verstopte neus, geen eetlust en geen smaak, pijn achter de ogen en heel moe. de dag dat ik geen koorts meer had kreeg ik de afscheidsbrief van hem waarin hij de zelfmoord aankondigde. De dag daarna stond ik na een nacht heftig zweten, op met huiduitslag over met name mijn borst en buik (kleine rode vlekjes, verschillende grote, ook niet aangesloten aan elkaar en je jeuken niet).

Vanaf dat moment schoot me in het hoofd dat in mogelijk besmet kan zijn met hiv. We deden het altijd veilig maar een week of vijf geleden heeft hij me eens gepenentreerd zonder condoom en na een tiental stoten heb ik hem gevraagd eruit te gaan een een condoom te pakken. Maar dit kan dus best funest geweest zijn?

Heb je de klachten gerelateerd aan hiv allemaal tegelijk of komen ze zoals nu bij mij in een bepaalde volgorde? Ik ben angstig omdat ik nu weet dat mijn vriend cuicidaal was en het mogelijk niet zo nauw heeft genomen met zijn eigen gezondheid maar dat is alleen maar gissen nu.

Ik weet dat ik de test pas na 13 weken kan doen maar voel me erg radeloos door beide situaties die ineens op mijn pad liggen en voel me ook heel angstig.

Ik hoop heel erg graag op een reactie.

Anoniem B

• Edvin

Beste B,

de test kan na 12 weken, dat scheelt er weer één.

Wellicht is het mogelijk een gesprek over dit onderwerp aan te gaan met je vriend. Is er een gegronde reden om aan zijn monogamie te twijfelen ? dat is een belangrijke vraag.

De symptomen die je opnoemt passen zeer goed in de tijd van dit jaar, vergeet dat niet. Het is niet makkelijk om vanaf hier wat voor diagnose ook te stellen en het is dan ook gevaarlijk je symptomen aan een mogelijke besmetting op te hangen.

Succes..

• anoniem B

Bedankt voor het antwoord.

Helaas mag hij geen bezoek ontvangen. Alleen familie wordt toegelaten.

Ik ben ervan overtuigd dat hij monogaam was sinds hij mij kent maar ik weet niet wat hij daarvoor heeft uitgespookt. Ik merk dat ik nu alles in twijfel aan het trekken ben door wat er gebeurt is met hem.

Ik zou eigenlijk denken dat het voorval sexueel niet zo'n groot risico is, maar misschien schat ik het wel verkeerd in. Ik maak me zorgen door de griepverschijnselen die ik heb gehad. Overigens is de huiduitslag na twee dagen weer verdwenen.

Ik merk dat het vooral last heb van de onzekerheden waar ik mee leef nu. Enerzijds wat gebeurt er met mijn vriend nu en anderszijds heb ik nu iets opgelopen? Maar goed ik begrijp uit je bericht dat ik nog op z'n minst acht weken zal moeten wachten zodat ik aan de 12 weken zit. Dat klinkt als een onmogelijke opgave op het moment

Edvin schreef:

>

> Beste B,

>

> de test kan na 12 weken, dat scheelt er weer één.

> Wellicht is het mogelijk een gesprek over dit onderwerp aan

> te gaan met je vriend. Is er een gegronde reden om aan zijn

> monogamie te twijfelen ? dat is een belangrijke vraag.

> De symptomen die je opnoemt passen zeer goed in de tijd van

> dit jaar, vergeet dat niet. Het is niet makkelijk om vanaf

> hier wat voor diagnose ook te stellen en het is dan ook

> gevaarlijk je symptomen aan een mogelijke besmetting op te

> hangen.

>

> Succes..

• Edvin

Dat is inderdaad lang, maar tel je zegeningen.

- hij heeft slechts korte tijd in je gezeten zonder condoom. Volgens je eigen woorden 10 stoten zonder ejaculatie.

- je weet niet of hij sowiezo besmet is.

- je weet niet of hij vreemd gegaan is.

Allemaal redenen om je minder zorgen te maken dan dat je nu doet.

• anoniem B

Hoi Edvin,

Ik zou je heel graag nog een vraag willen stellen. Ik begrijp best dat het heel lastig is om een inschatting van het risico te maken.

De huiduitslag die bij een acute hiv infectie bedoelt wordt is dat een uitslag die je kunt krijgen na het hebben van een hoge koorts gedurende een paar dagen? Of wordt er een andersoorting uitslag bedoelt?

En het niet hebben van smaak kan dat ook tot de primaire symptomen behoren of valt dat echt tot een reguliere griep?

Bedankt voor alle aandacht,

groet, B

• anoniem B

Hallo,

Ik wil even melden dat mijn test negatief terug is gekomen.

gezien mijn situatie heeft de dokter me een PCR-test laten doen en die is betrouwbaar twee weken na risicocontact. Vandaag kwam de test negatief terug.

diep ademhalen en verder dus :-)

• anoniem B

Help!

twee weken geleden kreeg ik een negatieve test terug. Vandaag heeft de dokter me gebeld dat ze een positieve uitslag terug hadden.

Ik weet niet wat ik moet doen.anoniem B schreef: