Beste J,
Ik zit in een verwarrende en verontrustende situatie.
Mijn vriend heeft afgelopen week een zelfmoordpoging gedaan. Dit is niet gelukt. Hij is nu opgenomen in een psyschiatrische instelling.
Tegelijkertijd deze week heb ik met griep in bed gelegen. Ik had koorts (niet de hele dag overigens 3 dgn totaal), koude rillingen, veel spierpijn, hoofdpijn, verstopte neus, geen eetlust en geen smaak, pijn achter de ogen en heel moe. de dag dat ik geen koorts meer had kreeg ik de afscheidsbrief van hem waarin hij de zelfmoord aankondigde. De dag daarna stond ik na een nacht heftig zweten, op met huiduitslag over met name mijn borst en buik (kleine rode vlekjes, verschillende grote, ook niet aangesloten aan elkaar en je jeuken niet).
Vanaf dat moment schoot me in het hoofd dat in mogelijk besmet kan zijn met hiv. We deden het altijd veilig maar een week of vijf geleden heeft hij me eens gepenentreerd zonder condoom en na een tiental stoten heb ik hem gevraagd eruit te gaan een een condoom te pakken. Maar dit kan dus best funest geweest zijn?
Heb je de klachten gerelateerd aan hiv allemaal tegelijk of komen ze zoals nu bij mij in een bepaalde volgorde? Ik ben angstig omdat ik nu weet dat mijn vriend cuicidaal was en het mogelijk niet zo nauw heeft genomen met zijn eigen gezondheid maar dat is alleen maar gissen nu.
Ik weet dat ik de test pas na 13 weken kan doen maar voel me erg radeloos door beide situaties die ineens op mijn pad liggen en voel me ook heel angstig.
Ik hoop heel erg graag op een reactie.
Anoniem B