advies

• Morris

Hallo,

Ander half jaar geleden heb onveilig sex gehad met een vrouw waarvan ik niet weet of ze iets heeft. 3 maanden later voelde ik me zwak, misselijk, veel moe. Misschien kwam dat door teveel werken.

Nu sinds 5 maanden vrij ik zonder condoom met me vriendin, alleen de laatste paar dagen is ze heel erg ziek. Steken in der buik/onder der borst, misselijk, veeel buikpijn en diarree. Kan het misschien zo zijn dat ik iets aan der heb overgedragen bijv hiv, als ik iets heb? Eerder 1 maand terug had ze ook al wat last maar nu is het dus echt veel meer.

Dank u wel,

Morris

• John.

Hoi Morris.

Je vraag: Kan het misschien zo zijn dat ik iets aan der heb overgedragen bijv hiv, als ik iets heb?

Antwoord: Ja, dat kan,… omdat je schrijft eerder onbeschermde sex te hebben gehad met iemand met onbekende serostatus. Is het waarschijnlijk dat je hiv zelf hebt en hebt overgedragen omdat er klachten hebben gespeeld (bij beiden)…

Nope, niet waarschijnlijk! De klachten zijn geen indicatie voor hiv, maar je kunt hiv ook niet geheel uitsluiten(!) Een heel, heel klein kansje is er dus WEL.

ZEKERHEID over hoe de vork in de steel zit, kan alleen een hiv-test je geven.

Groeten, John.