Beste John en Edwin,
Eigenlijk weet ik het antwoord op m'n vraag al, maar misschien hebben jullie nog een andere visie cq. opmerkingen.
Ongeveer 15 jaar geleden heb ik van mijn toenmalige vriend een herpes simplex 2 opgelopen. Gelukkig heb ik daar weinig last van. Ongeveer 1 maal per jaar een kleine uitbraak, wat goed weg gaat met wat zovirax of een ander dergelijk middel. Sindsdien heb ik alleen maar veilig gevreeen, tot afgelopen zomer en oktober. ( welliswaar met dezelfde) Ja, heb een vakantievriend en ja we hebben onveilig gevreeen, maar soms ook met condooms. Het is wel zo, dat ik voor en na “de daad” bijna altijd een vaginaaldouche, al dan niet met lactacyt, heb gebruikt.
We hebben het er uitgebreid over gehad en natuurlijk zij hij, dat hij niets had. En ik heb ook niet geheel duidelijk hemaakt over de herpes, daat ik op dat moment geen klachten had. En ik weet, dat al heb ik geen klachten, dat ik hem toch kan besmetten. Zeker gezien het feit, dat we ook onveilig gevreeen hebben, toen ik nog een heel klein beetje menstrueerde. Hij heeft nu geen klachten en ik ook niet. Wil wel laten testen als hij binnenkort naar Nl komt voor vakantie ( 1 week). Kan dat zomaar, wanneer je geen inwoner van Nl bent en wat zijn dan de kosten?
Daarbij , wat is het risico wat ik heb opgelopen i.v.m. mogelijke hiv-besmetting?
Natuurlijk wil ik horen: meid, valt wel mee i.v.m vaginaaldouche etc, maar weet dat dat kop in het zand steken is. Moet wel zeggen, dat hij nooit in mij is klaargekomen, alleen daarbuiten. ( ik weet het, ook kop in het zand steken!!) Zie uit naar naar jullie opmerkingen e.d. Alvast hartelijk dank.
Roos