branderigheid

• Terence

Hallo,

Ik ben 5,5 weken geleden bij een prostituee geweest. We hebben geen penetratie gehad, maar zij heeft mij handmatig bevredigd en ik ben ook met mijn vingers bij haar naar binnen geweest. (zij is echter niet klaargekomen)

Meteen na dit contact heb ik mijn handen gewassen en heb ik mezelf gedoucht en afgedroogd. Ik heb dus niet met de lichaamssappen van dat meisje aan mijn handen mijn penis aangeraakt, voordat ik dus eerst mijn handen had gewassen.

Vrijwel meteen de dag erna kreeg ik last van branderigheid tijdens en na het plassen. De ene dag wat sterker aanwezig dan de andere dag, maar toch blijvend aanwezig. Ik ben toen vervolgens 2 weken later naar de huisarts gegaan en heb daar mijn urine laten controleren en me laten onderzoeken op chlamydia en gonorroe door een uitstrijkje te laten controleren in het lab.

Zowel de urinetest als de uitslag van chlamydia en gonorroe waren negatief.

Toch zijn mijn klachten van die branderigheid tijdens en na het plassen nog steeds niet over. Ik loop er nu dus al meer dan 5 weken mee rond. En ik weet nog steeds niet waar het vandaan komt.

Wat kan dit precies zijn? Kan dit een onschuldige irritatie zijn die vanzelf over gaat? De branderigheid komt duidelijk uit de urinebuis vandaan en komt niet van de eikel of voorhuid vandaan.

Kan dit een andere soa zijn? Ik neem aan dat het geen herpes kan zijn, want dat had je neem ik aan toch al na enkele dagen blaasjes moeten opmerken, of niet soms?

En ik neem ook aan dat het geen genitale wratten kunnen zijn, of kun je op de beschreven manier zoals hierboven toch genitale wratten oplopen? Ik zie ze in elk geval niet zitten op mijn eikel of de voorhuid, maar ik heb wel eens gehoord dat ze ook in de urinebuis kunnen voorkomen. Zou dat dan kunnen? Had de huisarts dat dan niet met die kweek van de urinebuis moeten ontdekken?

Ik weet het echt niet meer wat er aan de hand is. Kunt u me misschien helpen? Ik heb sinds kort een nieuwe vriendin (ik heb nog geen seksueel contact met haar gehad) en ik weet niet goed hoe ik met deze situatie nog moet omgaan, want ik zit er natuurlijk niet op te wachten om haar te vertellen dat ik misschien een soa heb.

Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,

Terence

• John.

Hoi Terence.

Een breed soa onderzoek laten doen bij een soa poli van een (grote) GG en GD instelling… men kan bijvoorbeeld aan urine zien of er een ontsteking present is in het uro-genitale traject (grofweg gezegd, de pisbuis.)

Er kan bijvoorbeeld sprake zijn van een NSU (Non Specific Urethral-infection) waarvoor men je een breed spectrum antibioticum kan geven.

Je klachten kunnen ook duiden op een ‘gewone’ en tijdelijke irritatie.

Zie het even een paar dagen aan… Blijven de klachten, overweeg dan genoemde actie.

Groeten John.