Hiv-test na 10 weken

• Dirk

Hallo John,

Allereerst bedankt om zoveel vragen te beantwoorden en mensen te informeren en te helpen.

Ik heb 10 weken na een onveilig contact een hiv-test laten doen die negatief was.

En daar ben ik ongelofelijk blij mee zoals je wellicht begrijpt.

Ik weet dat men bijna 100% garantie heeft na 12 weken en ik ben zeker van plan om ten eerste veilig te vrijen en ten tweede na 3 maanden nog es een test te laten doen.

Is er een betrouwbaarheidsgetal te plakken op een test na 10 weken?

Alvast bedankt en groeten,

Dirk.

• John.

Hoi Dirk.

Een neg. hiv-test 10 weken na dato risico is in zeer hoge mate betrouwbaar.

Het zal minder dan een procent schelen met de betrouwbaarheid van een hiv-test 12 weken na dato. Laatstgenoemde staat voor een rockharde berouwbaarheid. In zeldzame gevallen kan seroconversie optreden later dan 8 weken na dato hiv-infectie, indien infectie.

Groeten John.

• harriette

hallo john

ik heb je enige tijd geleden ook een vraag gestelt,en die is nu bijna beantwoord

door dat ik net het stukje van dirk las, ik heb me eigen laten testen bij 10 weken en 3 dagen op 1 december heb ik de uitslag gehad en op 1 december was het precies 11 weken….. maar ik kon er volgens de ggd vanuit gaan dat dit dan ook goed was voor 99,6% en ze zeiden me ook dat de test niet meer zal veranderen in een week tijd want 12 weken is 3 maanden toch? is dit ook zo want ik kon ook gewoon weer sex hebben met mijn partner zonder condoom omdat het zo goed was,ik heb me eigen op 27 november laten testen door de huisarts ben ik doorverwezen en op 14 december moest ik naar de ggd voor een soa hiv ondrzoek maar hun vonden het niet meer nodig om te testen omdat ik een week ervoor de uitslag al gehad had kan ik er nu ook van uit gaan dat dit oke is dan???

groetjes harriette