hiv pos

• B

hallo,

Ik weet niet hoe ik moet beginnen en wat ik moet typen.

Gisteren is mijn wereld ingestort omdat ik te horen heb gekregen dat ik hiv heb.

ik zit mezelf heel erg in de weg en weet eigenlijk niet wat ik moet doen.

ik ben altijd heel voorzichtig geweest maar heb één keer niet zo goed uitgekeken.

Ik ben 33 en heb het idee dat het voorbij is. het liefste zou ik heel hard Help roepen maar niemand hoort me.

ik typ dit hier omdat ik het kwijt moet. weet niet zo goed wat ik anders moet doen.

• John.

Hoi B.

Het is niet raar dat je sterk bent aangeslagen. Verwardheid, verdoofdheid, boosheid, verdriet, schaamte, depressie, kunnen allemaal optreden.

De Nederlandse hiv-vereniging heeft bij uitstek fora (forums) op hun site waar mensen met hiv bij elkaar kunnen komen.

Verder kan de hiv-vereniging je in contact brengen met professionele hulpverlening indien nodig/ gewenst.

www.hivnet.org

Een goede buitenslandse site is

www.thebody.com

Dokter ‘Bob’ aldaar (zelf hiv-geinfecteerd) geeft info en support aan mensen met hiv tesamen met andere experts.

Vraag gerust meer op deze site, als je wilt.

Sterkte.

Groeten John.

• Edvin

Dag B,

het spijt me heel erg dit te moeten horen.

Weet wel dat Hiv nu niet meer automatisch ook Aids en een langzame dood betekent, dat stadia is gelukkig achter ons.

Laat je goed voorlichten, accepteer dat je Hiv positief bent. Vecht er niet tegen. Dit klinkt hard nu, maar het is je enige mogelijkheid hiermee om te gaan en alsnog 100 te worden.

Veel sterkte,

• B

Bedankt voor jullie berichten.

Ik vind het echt heel moeilijk en weet niet hoe ik ermee moet omgaan.

Maar kan ik er 100 mee worden?

sorry maar ik weet verder niets te schrijven, zit helemaal vast met mezelf.

• Edvin

Met de huidige medicijnen coctails is het, kort door de bocht genomen, geen dodelijke maar een chronische ziekte geworden.

Medicijnen slikken is niet leuk, de controles zijn niet leuk, het sociale aspect met de vooringenomenheid van buitenstaanders is niet leuk, het sexleven wordt anders maar er is mee te leven.

En dat is een zegen.

• tina

ik wilde je alleen even veel sterkte wensen.