ik heb een jaar geleden een leuk meisje ontmoet en alles was erg leuk en gezellig en we waren hevig verliefd het zat ons niet mee. ze verhuisde naar Zuid Afrika. ze heeft daar zo 12 maanden gewoond. we hebben het een tijdje volgehouden maar we hadden allebij toen de gedachte dat het voor een langere tijd zou zijn dat ze daar zou blijven.
ik ben daar op vakantie geweest en na de vakantie ging het allemaal berg af waarts met de relatie. we gingen uit elkaar. ze kreeg een vriend een paar maanden later en in het begin was het gewoon een normale relatie maar daarna werd het voor haar een stuk minder leuk met de relatie het bleek iemand met een erg vervelend karakter en ze werd bang voor hem en durfde het niet uit te maken of wat dan ook. afgelopen zomer was ze in nederland op vakantie en ze kon terecht bij haar vader en woont nu weer in nederland.
een maand geleden nadat ze contact had gezocht met een vriendin uit Z-A kreeg ze een sms van dat haar ex aids zou hebben. en diegene hoorde het weer via via. mijn vriendin had toen der tijd aan hem gevraagd of hij positief was. en dat was hij niet. stel hij heeft gelogen is het voor haar nu 8 maanden geleden en nadat ik met haar in contact ben gekomen is dat zo een 4 maanden geleden. maar ik heb een afweerstoornis en ik moet 1 keer in de 3 weken naar het ziekenhuis daarvoor dan krijg ik een bepaald deel van de witte bloedcel. dit wil zeggen dat ik geen, nauwelijks een afweersysteem heb. dat zou dus moeten betekenen dat ik er vrijwel last van zou moeten hebben niet waar?
wat moet ik verder met deze situatie?